У статті проведений аналіз стану проблеми мотивів навчальної діяльності в працях вітчизняних та зарубіжних дослідників до рухової активності майбутніх учителів у процесі фізичного виховання. На мотивацію занять фізичною культурою та спортом впливає відсутність спеціальних знань про способи руху, фізичні навантаження, особливості впливу певних видів навантаження на організм людини. Знання закладають основу для переконань студентів таким чином формуючи потребу в заняттях фізкультурою у вільний час.
В статье проведен анализ состояния проблемы мотивов учебной деятельности в трудах отечественных и зарубежных исследователей к двигательной активности будущих учителей в процессе физического воспитания. На мотивацию занятий физической культурой и спортом влияет отсутствие специальных знаний о способах движения, физические нагрузки, особенности влияния определенных видов нагрузки на организм человека. Знание закладывают основу для убеждений студентов таким образом формируя потребность в занятиях физкультурой в свободное время.
In the article the analysis of the state of problem of motivation of educational activity is conducted in labours of domestic and foreign researchers in relation to motive activity of future teachers in the process of physical education. One of problems, which over are brought by the author of the article which deserves the special attention, is absence of interest to the studies, to visit the unwillingness of young people the institute of higher. Motivation, its forming and correction, is underlaid student successes or confusions. Low progress, student dezadaptaciya, insufficient level of culture which directly influences on a conduct and intercourse of student, - far not complete list of difficulties into which teachers run in the conditions of establishment almost daily. Motivation in physical culture and sports affected by the absence of specialized knowledge about ways of moving, physical activity, especially to certain types of stress on the human body. Knowledge lay the groundwork for students convictions thus creating the need for physical education in their spare time. Only from trade of teacher, him pedagogical experience and psychological mood the use them of such forms and methods depends works with students, which will form for them permanent positive reasons in the receipt of knowledges, abilities, skills, will cause intellectual interests. The process of forming of reasons of studies begins from little up. And future attitude of young people toward studies depends on a teacher, his ability to induce a student to study of own accord, with a desire and with gladness. An author marks that on the modern stage on principle actual is a necessity of determination of chainlet of motivational necessities of students to systematic employments taking into account national and regional priorities in relation to the features of the loadings and types of motive activity.