Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тихонькова, І. С.
dc.contributor.author Кротов, Г. В.
dc.date.accessioned 2020-06-17T05:23:54Z
dc.date.available 2020-06-17T05:23:54Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Тихонькова, І. С. Проблеми самоствердження підлітків в процесі занять спортом / І. С. Тихонькова, Г. В. Кротов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : зб. наук. праць. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3К2(57). - С. 332-334. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29686
dc.description.abstract Підлітковий вік є новим поворотним етапом в процесі розвитку молодої людини. Для цього вікового періоду характерними є виникнення таких специфічних новоутворень як почуття дорослості, бажання самостійно приймати рішення, потреба в самоствердженні та самореалізації. Проблема самоствердження учнівської молоді є актуальною і недостатньо розробленою в наш час. В статті розкривається сутність поняття і залежність від багатьох чинників, що впливають на формування особистості. ua
dc.description.abstract Подростковый возраст является поворотным этапом в процессе развития молодой личности. Для этого возрастного периода характерно возникновение таких специфических новообразований, как чувство взрослости, желание самостоятельно принимать решения, потребность в самоутверждении и самореализации. Проблема самоутверждения ученической молодежи остается актуальной и недостаточно проработанной в наше время. В статье раскрывается суть понятия и зависимость от многих факторов оказывающих влияние на формирование личности. ua
dc.description.abstract Adolescence is a new turning point in the development of young people. This stage of life is characterized by the occurrence of specific new formations, such as sense of adulthood, willingness to make decisions independently, necessity for self-affirmation and self-realization. Today, the issue of self-affirmation of school youth is actual and unexamined. The article reveals the essence of the notion and the dependence on many factors influenced on the formation of personality. Creating special conditions of positive self-affirmation is one of the urgent tasks of present-day psychology and the actual practice of teaching and educating young people in different age stages, especially in adolescence. The theoretical analysis revealed that self-affirmation is an adolescent striving for self-disclosure, self-worth, self-realization of personal potential and attempt to achieve a certain status being in interactions with others. On the one hand, senior adolescence is a difficult transition from childhood to maturity, and, on the other hand, this is a period of the fullest development of personal skills and opportunities of young people. Being an activity, sport includes such operations as selection, purpose, will, desire, wish, motivation, activity, action etc. Because, sport, as one of the highest human values, is associated with the processes of self-affirmation, self-consciousness and self-determination. Thus, social significance, practical necessity for education of value attitude to oneself, as well as lack of theoretical and methodological elaborations of this problem, determined the choice of the theme of this research. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject підлітки ua
dc.subject самоствердження ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject спорт ua
dc.subject особистість ua
dc.subject подростки ua
dc.subject самоутверждение ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject личность ua
dc.subject adolescents ua
dc.subject self-affirmation ua
dc.subject physical education ua
dc.subject sport ua
dc.subject personality ua
dc.title Проблеми самоствердження підлітків в процесі занять спортом ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу