Abstract:
Посібник присвячений розгляду та аналізу особливостей академічного (університетського)
підприємництва у США другої половини ХХ – початку ХХІ століть. Вивчається вплив вищої освіти, економічної, підприємницької і бізнес-освіти на стан і рівень підприємництва в суспільстві та
національне економічне зростання країн.
Досліджуються сутність академічного капіталізму та університетського підприємництва, аналізуються поняття та причини виникнення «академічного капіталізму», наводяться концептуально-методологічні та практичні засади інноваційної академічної підприємницької діяльності у сфері
вищої освіти. Вивчаються місце підприємництва в сучасному суспільстві, концептуально-методологічні основи інноваційної підприємницької діяльності ЗВО, шляхи трансформації університетів у напрямі підприємництва, наведені підтвердження і розвинення концепції Б. Кларка «підприємницького університету». Розглянуто базові поняття з теорії університетського підприємництва, даються визначення базових понять «підприємницького університету», визначення його концептуальних рамкових основ, наводяться концептуальна модель підприємницького університету, складові
підприємницького дослідницького університету, висвітлюється його роль у трансфері технологій
і створенні нових фірм.
Наведено зарубіжний досвід формування та впровадження інноваційної підприємницької діяльності в об’єкти вищої освіти, розглянуто систему утворення знань: шлях від НДДКР до впровадження і комерціалізації результатів, проаналізовано внесок дослідницьких університетів США в інноваційний розвиток країни, а також державні (бюджетні) витрати на вищу освіту США. Посібник призначений для використання в економічних, педагогічних, інженерно-технічних університетах, інститутах і коледжах, а також при підготовці фахівців в інших ЗВО України. Може використовуватися для підготовки бакалаврів, магістрів і аспірантів соціально-економічних, педагогічних, інших гуманітарних спеціальностей при вивченні таких дисциплін, як: економіка, підприємництво, менеджмент, маркетинг, педагогіка і психологія вищої школи, історія зарубіжних країн,
філософія освіти, теорія освіти тощо. Також буде корисним для фахівців галузі економіки освіти,
вищої школи, аспірантам і науковцям.