Фізичне виховання у вузі базується на принципах індивідуалізації і диференціації. Для фізичних занять студенти розподіляються по медичним групам: основна, підготовча та спеціальна. Студентам спеціальних груп особливо необхідно зміцнення здоров'я і розвиток фізичних якостей. Мета дослідження - використовуючи теоретичний підхід, розробити модель фізичного виховання для студентів спеціальної медичної групи. Результати дослідження. Для збільшення ефективності заняттями фізичною культурою ми використовували метод моделювання. В основі методологічного підходу застосували цілісну систему принципів. Де походи і принципи, що застосовуються у фізичному вихованні, визначаються як найбільш важливі. У відповідності з цим запропонована модель повинна включати: організаційно-цільову, процесуальну, змістовну і контрольно-оцінну частини. Висновки. Запропонована модель фізичного виховання студентів спеціальних груп враховує принципи індивідуалізації та диференціації студента, спрямованих на оздоровлення.
Физическое воспитание в вузе базируется на принципах индивидуализации и дифференциации. Для физических занятий студенты распределяются по медицинским группам: основная, подготовительная и специальная. Студентам специальных групп особенно необходимо укрепление здоровья и развитие физических качеств. Цель исследования - используя теоретический подход, разработать модель физического воспитания для студентов специальной медицинской группы. Результаты исследования. Для увеличения эффективности занятиями физической культурой мы использовали метод моделирования. В основе методологического подхода применили целостную систему принципов. Где походы и принципы, применяемые в физическом воспитании, определяются как наиболее важные. В соответствии с этим предлагаемая модель должна включать: организационно-целевую, процессуальную, содержательную и контрольно-оценочную части. Выводы. Предложенная модель физического воспитания студентов специальных групп учитывает принципы индивидуализации и дифференциации студента, направленных на оздоровление.
Physical education in the University is based on the principles of individualization and differentiation, which create conditions for the manifestation of abilities of students in their chosen forms of sports activity. For physical education students are assigned to medical groups: primary, preparatory and special. These students especially need to strengthen health, development of physical qualities. Feasibility studies with a sports orientation confirmed by scientific research. However, when there are a significant number of scientific papers out of the attention of students remain with poor health. The aim of the research is based on theoretical studies of physical education of students of special medical group, to develop a model of physical education. Tasks: defining features of the dynamics of indicators of the functional status and physical fitness; the development of a theoretical model of physical education of students with poor health. The results of the study. To improve the efficiency of physical training of students with poor health we applied the modeling method. Based on methodological approach is a holistic system of principles. In accordance with methodological hikes, which are used in physical education in General in our study, in particular, are most important principles: humanization and individualization and differentiation, systematicity and consistency, consciousness and activity. In accordance with this model of physical education of students of special groups, should include the following parts: organizational-purpose, procedural, substantive, control and evaluation. The conclusions. The proposed model of physical education of students of special groups takes into account the principles of individualization and differentiation of the student, to free choice of forms, methods and means of physical culture, aimed at improvement.