У статті відображено особливості індивідуалізації фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи – майбутніх спеціалістів з колекційної педагогіки. Аналізуючи результати педагогічних спостережень, робляться висновки, надаються рекомендації з приводу покращання організації роботи з фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи враховуючи їхні індивідуальні можливості та використовуючи ритмічну гімнастику як один з засобів здоров’язбереження.
В статье отображены особенности индивидуализации физического воспитания студентов специальной медицинской группы – будущих специалистов по коррекционной педагогике. Анализируя результаты педагогических наблюдений, делаются выводы и даются рекомендации по поводу улучшения организации работы по физическому воспитанию студентов специальной медицинской группы учитывая их индивидуальные возможности и используя ритмическую гимнастику как одно из средств здоровьесбережения.
The article describes the features of the individualization of physical training of students of special medical group - the future experts in correctional pedagogy. Analyzing the results of teacher observations, the authors conclude, makes recommendations on how to improve the organization of work in physical education of students of special medical group, taking into account their individual capacities and using rhythmic gymnastics, as a means of health savings. The results of analysis of psychological and pedagogical literature, information on the Internet and teacher observation of students of special medical groups of the Institute of Correctional Pedagogy and Psychology from National Pedagogical Dragomanov University. Carried out pedagogical experiment, developed a questionnaire and conducted a survey of students. As a result of teacher observation, it was found that the use of rhythmic gymnastics – means of health savings and individualization of physical education students helps to form a lasting interest in physical training increases the level of confidence in their own abilities, accelerates and improves the process of social adaptation, enables the use of the acquired further experience in teaching. Later considered important to liaise with doctor’s student clinics to the passage of the medical commission more objectively and not formally surveyed. This is to ensure that in the process of individualization, to take into account the student’s diagnosis and recommend advance funds health savings using teacher of “Physical education and health” from Institute of Physical Education and Sport of National Pedagogical Dragomanov University.