В статті здійснено аналітичний огляд монографії «Освіта та педагогіка: філософські та історичні рефлексії (Центральна, Південна та Південно-Східна Європа)» під редакцією словацьких професорів Б. Кудлачової та А. Райського. Колективна монографія – результат творчої співпраці 26 науковців з 13-ти країн під егідою CEUPES. У ній здійснено концептуалізацію сучасних освітніх наук шляхом аналізу понять і систематизації історичного досвіду в галузі освіти в різних європейських країнах для визначння ідентичності сучасної континентальної педагогіки. Монографія складається з двох розділів. У першому – розглядаються статус і зміст філософії освіти, зв’язок педагогіки з науками про освіту та специфічні філософсько-освітні проблеми, визначається вплив філософії на освіту і на педагогіку. У другому розділі аналізується розвиток континентальної педагогіки як наукової та академічної дисципліни в її регіональному та історичному аспектах, піддається експлікації та науковій рефлексії унікальний емпіричний досвід з розвитку освіти у шерезі європейських країн. Показано, що науковий діалог, презентований у монографії набув статусу транскультурного дискурсу, в якому різні культурні та освітні традиції аналізуються з позицій комплементарності і на основі міждисциплінарного діалогу між педагогікою і філософією.
В статье осуществлен аналитический обзор монографии «Образование и педагогика: философские и исторические рефлексии (Центральная, Южная и Юго-Восточная Европа)» под редакцией словацких профессоров Б. Кудлачовой и А. Райского. Коллективная монография – результат творческого
сотрудничества 26 ученых из 13 стран под эгидой CEUPES. В ней осуществляется концептуализация современных наук об образовании путем анализа понятий и систематизации исторического опыта в области образования
в различных европейских странах для определения идентичности современной континентальной педагогики. Монография состоит из двух глав. В первой – рассматриваются статус и содержание философии образования, связь педагогики с науками об образовании и специфические философскообразовательные проблемы, определяется влияние философии на образование и на педагогику. Во второй главе анализируется развитие континентальной педагогики как научной и академической дисциплины в ее региональном и историческом аспектах, подвергается экспликации и научной рефлексии уникальный эмпирический опыт по развитию образования в ряде европейских стран. Показано, что научный диалог, представленный в монографии, приобрел статус транскультурного дискурса, в котором
различные культурные и образовательные традиции анализируются с позиций комплементарности и на основе междисциплинарного диалога между педагогикой и философией.
The article provides an analytical review of the monograph “Education and “Pädagogik”: Philosophical and Historical Reflections (Central, Southern and Southeast Europe)” edited by Slovak professors B. Kudláčová and A. Rajský. This collective monograph is the result of the creative collaboration of 26 scientists from 13 countries on the initiative of CEUPES. To determine the identity of contemporary continental pedagogy the conceptualization of contemporary educational sciences is carried out by analyzing concepts and systematizing historical experience in the field of education in various European countries. The
monograph consists of two chapters. In the first chapter the status and content of the philosophy of education, the relationship of pedagogy with the educational sciences, specific philosophical and educational problems are examined, the influence of philosophy on education and pedagogy is determined. In the second chapter the development of continental pedagogy as a scientific and academic
discipline in its regional and historical aspects is analyzed. A unique empirical educational experience in a number of European countries is amenable of explication and scientific reflection. It is shown that the scientific dialogue in the given monograph has acquired the status of a transcultural discourse in which
various cultural and educational traditions are analyzed from the complementarity point of view, and on the basis of an interdisciplinary dialogue between pedagogy and philosophy.