Дана стаття присвячена презентації та аналізу результатів дослідження «Демократія в освіті», проведеного у лютому 2019 року в рамках проек-ту «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії та Палестині». Дослідження є однією з комплексних спроб проаналізувати спектр визначень демократії в освіті, бачення її місця в освітньому середовищі та перешкод на шляху впровадження демократії в процес підготовки вчителів. Проведений аналіз засвідчив існування певних викликів, – домінування «вузького» розуміння демократії серед української освітньої спільноти та викладання про демократію, присутність рудиментів радянської системи в сучасному освітньому середовищі, наявність деякого відчуження знання про демократію і звуження їх до окремої дисципліни, – що потребують додаткового вивчення та розробки науковою спільнотою стратегії їх подолання.
Данная статья посвящена презентации и анализу результатов исследования «Демократия в образовании», проведенного в рамках проекта «Развитие культуры демократии в педагогическом образовании в Украине, Норвегии и Палестине» в феврале 2019 года. Исследование является
одной из комплексных попыток проанализировать спектр определений демократии в образовании, понимание ее места в образовательной среде и препятствий на пути внедрения демократии в процесс подготовки учителей. Проведенный анализ показал существование определенных вызовов, – доминирование «узкого» понимания демократии среди украинского образовательного сообщества и преподавания о демократии, присутствие рудиментов советской системы в современном образовательном среде, наличие некоторого отчуждения знания о демократии и сужение их до отдельной дисциплины, – требующих дополнительного изучения и разработки научным сообществом стратегии их преодоления.
This article is dedicated to the presentation and analysis of the results of the Democracy in Education survey (February 2019) conducted within the project “Development of a Culture of Democracy in Teacher Education in Ukraine, Norway and Palestine”. The research is one of a comprehensive attempt to analyze the range of definitions of democracy in education, visions of its place in the educational environment, and the obstacles to implementing democracy in the teacher training process. The analysis showed that there were some challenges – the dominance of a “thin” understanding of democracy among the Ukrainian educational community and teaching about democracy, the presence of the Soviet system’s rudiments in the modern educational environment, the presence of some alienation
of knowledge about democracy and narrowing them to a separate discipline. So, there is a need in developing strategies for overcoming them.