Контекст глобальних трансформацій, пов’язаних з подоланням системних криз і протиріч і переходом людства до нового способу цивілізаційного розвитку потребує розроблення політики стійкого розвитку суспільства і релевантних їй трансформа-тивних стратегій розвитку освіти, конкретизація яких вже зафіксована в проектах і програмах міжнародних організацій (ООН, ЮНЕСКО, ОЕСР, ЄК) як перелік ключових компетентностей («Ключові компетентності ХХІ сто-ліття», «Трансверсальні компетентності», «Транскультурні компетент-ності», «Компетентності стійкого розвитку» тощо). Як показує аналіз запропонованих національним суспільствам освітніх компетентностей, інтегрованих в певні системи і кластери, майже всі вони пов’язані з процесами становлення і трансформації індивідів як цілісних суб’єктів пізнання і дії в межах комунікативних стратегій стійкого розвитку і формування глобального громадянського суспільства. На порядок денний постають завдання дослідження та інтеграції в українську освітню політику і практику викладання нових концептів і теорій як світоглядних і методологічних можливостей оновлення змісту, форм і методів навчання і виховання української молоді як членів глобального громадянського суспільства, як громадян стійкого розвитку в умовах невпинної і всеохоплюючої інтернаціоналізації суспільного життя. В статті з опорою на ювілейну доповідь Римського клубу відповідно до запропонованої політики «нового Просвітництва», з опорою на документи ООН та ЮНЕСКО, на праці видатних вчених і фахівців із розвитку освітньої галузі розглядається міжнародний концепт Освіти для стійкого розвитку як засадничий для сучасної освітньої політики на національному, регіональному та інституціональному рівнях як ключовий інструмент досягнення Цілей стійкого розвитку, аналізуються базові принципи інтегративного мислення як трансверсального, розглядаються важливі аспекти майбутньої системи освіти, міждисциплінарні ключові компетентності, ключові педагогічна підходи з акцентом на трансформативному навчанні.
Контекст глобальных трансформаций, связанных с преодолением системных кризисов и противоречий и переходом человечества к новому способу цивилизационного развития требует разработки политики устойчивого развития общества и релевантных ей трансформативных стратегий развития образования, конкретизация которых уже зафиксирована в проектах и программах международных организаций (ООН, ЮНЕСКО, ОЭСР, ЕК) как перечень ключевых компетентностей («ключевые компетентности XXI
века», «трансверсальные компетентности», «транскультурные компетентности», «компетентности устойчивого развития» и т.п.). Как показывает анализ предложенных национальным обществам образовательных компетентностей, интегрированных в определенные системы и кластеры, почти
все они связаны с процессами становления и трансформации индивидов как целостных субъектов познания и действия в пределах коммуникативных стратегий устойчивого развития и формирования глобального гражданского общества.
На повестку дня встают задачи исследования и интеграции в украинскую образовательную политику и практику преподавания новых концептов и теорий как мировоззренческих и методологических возможностей
обновления содержания, форм и методов обучения и воспитания украинской молодежи как членов глобального гражданского общества, как граждан устойчивого развития в условиях неустанной и всеобъемлющей интернационализации общественной жизни. В статье с опорой на юбилейный доклад Римского клуба в соответствии с предложенной политикой «нового Просвещения», с опорой на документы ООН и ЮНЕСКО, на труды выдающихся ученых и специалистов в развитии образования рассматривается международный концепт Образования для устойчивого развития как основополагающий для современной образовательной политики на национальном, региональном и институциональном уровнях, как ключевой инструмент достижения Целей устойчивого развития, анализируются базовые принципы интегративного мышления как
трансверсального, рассматриваются важные аспекты будущей системы образования, междисциплинарные ключевые компетентности, ключевые педагогическая подходы с акцентом на трансформативном обучении.
The context of global transformations related to overcoming systemic crises and contradictions and the transition of mankind to a new way of civilizational development requires the development of a policy of sustainable development of society and relevant transformative strategies for the development of education,
which are already specified within of projects and programs of international organizations (UN, UNESCO, UNESCO, UNESCO, EC) as a list of key competences («21st century key competences», «transversal competences», «transcultural competences»» competence of sustainable development «and the like). According to an analysis of the educational competencies offered to national societies, integrated into specific systems and clusters, almost all of them relate to the processes of formation and transformation of individuals as integral subjects of knowledge and action within the framework of communicative strategies for sustainable development and formation of global civil society.
On the agenda are the tasks of research and integration into the Ukrainian educational policy and the practice of teaching new concepts and theories research and integration into Ukrainian educational policy and practice of teaching new concepts and theories as worldviews and methodological opportunities for
updating the content, forms and methods of education and upbringing of Ukrainian youth as members of global civil society, as citizens of sustainable development in a relentless and inclusive environment internationalization of social life. The article, based on the anniversary report of the Club of Rome in accordance
with the proposed policy of the «New Enlightenment», with reference to the documents of the UN and UNESCO, the works of eminent scientists and specialists in the development of education, considers the international concept of education for sustainable development as the basis for modern educational policy at the national, regional and institutional levels, as a key tool for achieving the Sustainable Development Goals, discuss the basic principles of integrative thinking as transversal, important aspects of the future education system, key inter-disciplinary competencies, key educational approaches with a focus on
transformative learning.