Нині більшість проєктних організацій у своїй діяльності активно використовує CAD-системи, необхідні для вирішення різних завдань проєктування і конструювання. У зв’язку з цим сьогодні пропонується велика кількість різних програмних продуктів, спрямованих на скорочення термінів розроблення нових виробів, зменшення собівартості та підвищення якості продукції. Прикладами таких програм є: AutoCAD, PTC Creo, SolidWorks, Компас-3D, СATIA та інші.
Особливу увагу вивченню можливостей CAD-систем слід приділяти під час підготовки майбутніх фахівців у галузі транспорту, майстрів виробничого навчання, викладачів загальнотехнічних і спеціальних дисциплін. Ці CAD-системи
дають можливість не тільки більш швидко і якісно виконувати креслення (що більш актуально для виробництва), а й дають змогу створювати динамічні тривимірні моделі, які, виступаючи в ролі наочності, сприяють кращому
розумінню геометрії деталей, розвитку просторового та технічного мислення студентів. Окрім того, комп’ютерні 3D-моделі, створені за допомогою CAD-систем в умовах стрімкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, сьогодні займають провідні позиції серед наочних навчальних посібників. У статті розкриваються особливості CAD-системи Компас-3D і можливості її використання в освітньому процесі; пропонується методика використання CAD-системи Компас-3D для створення динамічних 3D-моделей під час вивчення дисципліни «Основи конструкторської графіки» студентами спеціальності Професійна освіта (Транспорт). Описуються основні етапи розроблення параметричних моделей за допомогою Компас-3D і висвітлюються її недоліки і преваги під час створення параметричних моделей. Показано технологію формування складальних конструкцій в Компас-3D та етапи залучення студентів до проєктно-конструкторської діяльності.
Nowadays, most project-oriented organizations are actively using the CAD systems that are required for various design and construction tasks. In this regard, a large number of different software are offered today that intended for reducing the time
for new product development, decreasing cost and improving product quality. Examples of such programs are: AutoCAD, PTC Creo, SolidWorks, Compass-3D, CATIA and others. Particular attention should be paid to studying the capabilities of CAD-systems in the preparation of future transport area of expertise, masters of vocational training, general sciences and special subjects’ teachers. These CAD-systems allow not
only faster and more qualitative execution of drawings (which is more relevant for production), but also to create dynamic 3-D models, which, acting as clarity, contribute to a better understanding of details’ geometry, development of students’ spatial
and technical thinking. In addition, computer-based 3-D models created with CAD systems, thanks to widespread of ICT occupy a leading position among visual aids today. In article the features of the CAD-system Compass-3D and the possibilities of its use in the educational process are revealed; the methodic of using the Compass-3D CAD system for creating dynamic 3-D models during the study of the Design Graphics by the students of the specialty Professional Education (Transport) is offered. The basic stages of parametric models development using Compass-3D are described and its disadvantages and advantages during creation of parametric models are highlighted. The technology of formation of assembly structures into Compass-3D and the stages of student involvement in design activities are shown.