Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Інтелектуальний розвиток дітей старшого дошкільного віку як складник розумового розвитку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Савченко, Л. Л.
dc.date.accessioned 2020-05-03T10:04:26Z
dc.date.available 2020-05-03T10:04:26Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Савченко Л. Л. Інтелектуальний розвиток дітей старшого дошкільного віку як складник розумового розвитку / Л. Л. Савченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 71. – С. 221-224. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28503
dc.description.abstract На сучасному етапі розвитку системи дошкільної освіти найбільшої вагомості набула потреба пошуку нових форм виховання і навчання, які б сприяли інтелектуальному розвитку дитини. Ця проблема посідає в сучасній педагогіці одне з головних місць, тому що цей розвиток передбачає, перш за все, розвиток мислення – здатність розуміти, усвідомлювати, пояснювати, перетворювати навколишню дійсність. Найбільш сприятливий період для розвитку інтелекту дитини – це вік від народження до семи-восьми років. Це той час, коли дорослим необхідно розвивати пам’ять, мислення, сприймання, увагу, уяву дитини. Розвиток інтелекту залежить від природних задатків, можливостей мозку, а також від соціальних факторів – активної діяльності і життєвого досвіду людини. Структура інтелекту включає такі психічні процеси, як сприймання, запам’ятовування, мислення, мовлення та інші. У працях зарубіжних і вітчизняних психологів визначено основні особливості процесу розвитку інтелекту дітей дошкільного віку: оволодіння новими діями; якісні зміни в мисленні; перехід із однієї стадії інтелектуального розвитку на іншу. Ученими доведено, що кожний вид практичної діяльності сприяє розвитку розумових процесів. Про інтелектуальний розвиток дитини свідчать обсяг, характер, зміст знань, рівень пізнавальних інтересів, творче пізнання тощо. Суттєву роль в інтелектуальному розвитку дошкільників відіграють специфічні види дитячої діяльності, серед них – ігрова діяльність. Вона є одним із видів людської діяльності, найбільш доступним для дитини способом засвоєння інформації, що надходить із навколишнього світу. У ній чітко виявляються особливості мислення дитини, розвитку уяви, вражень, емоцій, активності, ініціативи, самостійності, творчості, можливості спілкування. ua
dc.description.abstract At the present stage of development of the preschool education system, the need for finding new forms of upbringing and education that would contribute to the intellectual development of the child has become most important. This problem is one of the main places in modern pedagogy, because this development involves first and foremost the development of thinking – the ability to understand, understand, explain, transform the surrounding reality. The most favorable period for the development of a child’s intelligence is the age from birth to seven to eight years. This is the time when adults need to develop memory, thinking, perception, attention, and imagination of the child. The development of intelligence depends on the natural inclinations, capabilities of the brain, as well as on social factors – the active activity and life experience of man. The structure of intelligence includes such mental processes as perception, remembering, thinking, speaking and others. In the writings of foreign and domestic psychologists identified the main features of the process of development of intelligence of preschool children: mastering new actions; qualitative changes in thinking; the transition from one stage of intellectual development to another. Scientists have proved that every kind of practical activity contributes to the development of thought processes. The volume, character, content of knowledge, level of cognitive interests, creative cognition, etc. testify to the intellectual development of the child. Specific types of children’s activities, including play activities, play a significant role in the intellectual development of preschoolers. It is a type of human activity, the most accessible way for the child to absorb information coming from the outside world. It clearly identifies the features of the child’s thinking, the development of imagination, impressions, emotions, activity, initiative, independence, creativity, communication opportunities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інтелект ua
dc.subject інтелектуальний розвиток ua
dc.subject розумовий розвиток ua
dc.subject розумове виховання ua
dc.subject дошкільне виховання ua
dc.subject дитина ua
dc.subject intellect ua
dc.subject intellectual development ua
dc.subject mental development ua
dc.subject mental education ua
dc.subject preschool education ua
dc.subject child ua
dc.subject.classification 159.922.72:373.2(045) ua
dc.title Інтелектуальний розвиток дітей старшого дошкільного віку як складник розумового розвитку ua
dc.title.alternative Intellectual development of children of the early preschool age as a component of mind development ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу