Розкрито особливості реалізації різних видів партнерських зв’язків закладом професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) на прикладі вищого художнього професійно-технічного училища № 5 міста Вінниці (далі –
ВХПТУ № 5 м. Вінниця). Зокрема, окреслено особливості започаткування, розширення та вдосконалення партнерських зв’язків із благодійними організаціями (з Фондом імені Ебергарда Шьока, м. Баден-Баден, Німеччина) у напрямі підготовки фахівців за професіями «реставратор декоративно-художніх фарбувань, маляр» і «столяр будівельний, виробник художніх виробів із дерева». Висвітлено особливості розвитку соціального партнерства, спрямованого на
вдосконалення навчально-матеріальної бази та забезпечення якісного проходження здобувачами робітничих професій виробничого навчання та виробничої практики. Забезпечення розвитку просвітницької роботи, виховний вплив на учнів, що здобувають професії художнього профілю, здійснено завдяки співпраці із закладом освіти Польщі, м. Єлєна-Ґура, яка теж частково описана у статті. Крім того, розвиток різних напрямів партнерства сприяє постійному пошуку
та впровадженню інноваційних педагогічних і виробничих технологій, спонукає педагогічних працівників до підвищення власного рівня педагогічної майстерності. Описано основні заходи, що були проведені для оновлення навчально-матеріальної бази, особливості створення умов для оволодіння професійними профільними компетентностями. В підсумку висвітлено результативність розвитку партнерських зв’язків, що відбивається на якості освітнього процесу та на
рівні навчальних досягнень здобувачів робітничих професій. Отже, висвітлено особливості працевлаштування випускників, якість професійно-практичної підготовки. В статті зазначено прогнози щодо подальшого розширення партнерських зв’язків відповідного закладу освіти та їхній вплив на якість освітнього процесу.
The article describes the peculiarities of realization of different types of partnerships by the institution of vocational (vocationaltechnical) education (hereinafter ZP (PT) O), for an example of Higher Art Vocational-Technical School № 5 of Vinnytsia city
(hereinafter VHPTU № 5 of Vinnytsia). In particular, the features of starting, expanding and improving partnerships with charitable organizations (with the Eberhard Schöck Foundation, Baden-Baden, Germany) in the direction of training specialists
in the professions «restorer of decorative and artistic paints, painter» and «carpenter construction» are outlined, manufacturer of artistic wood products. The peculiarities of the development of social partnership aimed at improving the educational and material base and ensuring the qualitative passage by the applicants of the working professions of industrial training and production practice are highlighted. Ensuring the development of educational work, educational influence on students who acquire professions of artistic profile is made through cooperation with the educational institution of Poland, Elena Gura, which is also partially described in the article. In addition, the development of different areas of the partnership contributes
to the constant search and implementation of innovative pedagogical and production technologies, encourages pedagogical workers to improve their own level of pedagogical skills. The basic measures that were carried out for updating the educational and material base, the peculiarities of creating conditions for mastering professional profile competences are described. As
a result, the results of the development of partnerships are reflected, which reflects on the quality of the educational process and on the level of educational achievements of job-seekers. Thus the features of employment of graduates, quality of vocational
training are covered. The article provides projections for the further expansion of the partnerships of the respective educational institution and their impact on the quality of the educational process.