Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Повсякденне життя українських гімназистів у 30–50-х роках XIX століття

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Пилипенко, В. В.
dc.date.accessioned 2020-04-27T09:04:37Z
dc.date.available 2020-04-27T09:04:37Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Пилипенко В. В. Повсякденне життя українських гімназистів у 30–50-х роках XIX століття / Пилипенко В. В. // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 71. – С. 183-188. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28323
dc.description.abstract Подано результати наукового аналізу академічного повсякдення українських гімназистів середини ХІХ століття. Представлено основні фактори та протиріччя побутового життя учнів. Автором досліджено особливості проживання, дозвілля та стану здоров’я української молоді в роки їхнього навчання в гімназіях. Окреслено негативні фактори академічного повсякдення першої половини ХІХ століття. Зокрема, виявлено, що гімназисти часто відчували різкий дискомфорт, пов’язаний із складними умовами розселення, консервативними підходами до організації навчального процесу, широким застосуванням фізичного та морального тиску на особистість. Доведено, що це слугувало ключовою причиною проявів девіантної поведінки, яка придушувалася через фізичні покарання і становила загальний негатив гімназичного повсякдення, що можна окреслити формулою замкненого кола: «фізичне покарання – скарга – фізичне покарання». Автором наголошується, що таке побутування призводило до погіршення загального стану здоров’я вихованців І спричиняло розвиток хронічних хвороб. Під час дослідження також представлено широкому колу читачів і позитивні моменти академічного повсякдення українських гімназистів середини ХІХ століття. Описано, що спілкування між однолітками сприяло формуванню колективістських настроїв майбутньої інтелігенції та відкривало можливості для самонавчання і розширення світогляду гімназистів. Підкреслюється загальна позитивна атмосфера учнівського середовища і розуміння значною частиною підлітків необхідності гімназійного навчання як доброго старту для освітнього та професійного розвитку особистості. Автор, підсумовуючи, наголошує, що саме це академічне середовище сформувало плеяду вітчизняних громадських діячів, які розгорнули широку освітню діяльність на українських землях другої половини ХІХ століття та стояли біля витоків формування нової вітчизняної системи освіти. ua
dc.description.abstract In the article the results of scientific-metric (metrical) analysis of the academic daily life Ukrainians high-school students in the ХІХ century. Main factors and contradictions of pupils daily life. The author investigated the peculiar properties residence, recreation and state of health Ukrainian youth during their time at schools. The negative factors of the academic life of the first half of the nineteenth century are outlined. In particular, it was found that high school students often experienced severe discomfort associated with complex displacement, conservative approaches to the organization of the educational process, widespread use of physical and moral pressure on the individual. It was proved that this was the key cause of deviant behavior, which was suppressed by physical punishment and constituted a common negative gymnasium everyday, which can be outlined by the formula of a closed circle: «physical punishment – complaint – physical punishment». The author emphasizes that such living has led to a deterioration of the general health of the pupils and has led to the development of chronic diseases. The study also presents a wide range of readers and positive aspects of the academic everyday life of Ukrainian high school students in the mid-nineteenth century. It is described that communication between peers contributed to the formation of collectivist moods of the future intelligentsia and opened opportunities for self-study and expansion of the high school students’ outlook. The overall positive atmosphere of the student environment and the understanding of the need for high school education as a good start for the educational and professional development of the individual are emphasized. The author emphasizes that this academic environment formed a galaxy of domestic public figures who launched a broad educational activity in the Ukrainian lands of the second half of the nineteenth century and stood at the beginnings of the formation of a new domestic educational system. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject виховання ua
dc.subject відпочинок ua
dc.subject гімназія ua
dc.subject гімназист ua
dc.subject навчання ua
dc.subject повсякденне життя ua
dc.subject покарання ua
dc.subject стан здоров’я ua
dc.subject daily life ua
dc.subject education ua
dc.subject health ua
dc.subject high-school ua
dc.subject high-school student ua
dc.subject recreation ua
dc.subject punishments ua
dc.subject studies ua
dc.subject.classification 304(930) ua
dc.title Повсякденне життя українських гімназистів у 30–50-х роках XIX століття ua
dc.title.alternative Daily life of Ukrainian high school students in the 30–50s of the 19th century ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics