Розкриваються особливості підготовки майбутніх учителів початкової школи до проведення творчих майстеркласів із трудового навчання під час організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів. Акцентується увага на тому, що творчі майстер-класи є однією з ефективних форм організації дозвіллєвої діяльності підростаючого покоління, що створюють можливість для вияву й розвитку творчого потенціалу людини, залучення до кращих досягнень світової культури. У теоретичних розробках вітчизняних педагогів майстер-клас розглядається як метод навчання та конкретне заняття із вдосконалення практичної майстерності, що проводиться фахівцем у певній галузі творчої діяльності. Зазначається, що підготовка майбутніх учителів початкових класів до організації та проведення творчих майстер-класів здійснюється у процесі вивчення таких дисциплін: «Методика навчання технологічної освітньої галузі» та «Методика організації дозвіллєвої діяльності дітей». Основними організаційними формами навчання, у процесі яких здійснюється підготовка майбутніх учителів початкових класів до організації та проведення майстер-класів, є лекції, практичні заняття, самостійна аудиторна та позааудиторна робота, навчальна та виробнича практики.
Ефективність творчого майстер-класу у процесі дитячого дозвілля визначається наявністю оптимальних умов для його проведення та професійною майстерністю організатора дозвіллєвої діяльності. Педагогічний потенціал майстер-класу як форми дозвіллєвої діяльності полягає в тому, що він забезпечує раціональне та ефективне проведення дозвілля та створює умови для самопізнання, самореалізації, саморозвитку й самовдосконалення особистості. Творчі
майстер-класи створюють для учнів можливість знайти для себе заняття для душі – хобі, що часто перетворюється на головний життєвий інтерес людини.
The article reveals the peculiarities of the training of future primary school teachers to conduct workshops on labor training during the organization of children’s leisure activities. It is noted that the master class is one of the leading forms of organizing
leisure activities of the younger generation. In the theoretical developments of native teachers, the master class is considered as a method of training and a specific lesson on the improvement of practical skills, conducted by a specialist in a certain field
of creative activity. The creative master classes are aimed at developing the subject-practical, spiritual and psychological values of the individual. Preparation for this kind of activity is carried out at the National University «Chernihiv Collegium»
named after T. G. Shevchenko, in particular on the faculty of preschool, elementary education and arts training in the process of studying the discipline «Methodology of teaching technology education» and «Methodology of organization of leisure activity
of children» during traditional forms of organization of educational process in higher education: lectures, practical classes, independent auditor and non-auditing work of students. The emphasis is placed on the fact that the master class is one of the leading forms of organizing leisure activities of the younger generation. The effectiveness of the master class in the process of children’s leisure – is determined by the availability of optimal conditions for its conduct and professional skills organizer leisure activities. The pedagogical potential of the master class as a form of leisure activity is that it provides rational and effective leisure activities and creates conditions for self-knowledge, self-realization, self-development and self-perfection of the individual.