Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток професійної свідомості корекційного педагога: особистісно-компетентнісний підхід

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Омельченко, М. С.
dc.date.accessioned 2020-04-27T07:33:07Z
dc.date.available 2020-04-27T07:33:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Омельченко, М. С. Розвиток професійної свідомості корекційного педагога: особистісно-компетентнісний підхід / М. С. Омельченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 38. – С. 186-192. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28310
dc.description.abstract У статті представлено концептуальні засади розвитку професійної свідомості корекційного педагога у межах особистісно-компетентнісного підходу. Автор статті визначає цілі, завдання і принципи, актуалізує основні напрямки роботи, на яких ґрунтується розроблена програма тренінгу. Особлива увага приділяється компетентнісній і особистісній детермінації розвитку професійної свідомості, а також активізації функціонування її структурних блоків (когнітивного, рефлексійного, аксіологічного, мотиваційного, афективного). Професійно-особистісна зорієнтованість процесу розвитку професійної свідомості корекційного педагога, на думку автора, обумовлена формуванням індивідуального стилю його професійної діяльності, ефективного з точки зору професійних результатів і адекватного завданням особистісного зростання фахівця. ua
dc.description.abstract Цель исследования: определение концептуальных положений развития профессионального сознания коррекционного педагога в рамках личностно-компетентностного подхода. Процедура исследования. Представленные концептуальные положения развития профессионального сознания основаны на результатах теоретического и экспериментального исследований психологии профессионального сознания коррекционного педагога. Результаты исследования. Автор статьи определяет цели, задачи и принципы, актуализирует основные направления работы, на которых основывается разработана программа тренинга. Особое внимание уделяется компетентностного и личностной детерминации развития профессионального сознания, а также активизации функционирования ее структурных блоков (когнитивного, рефлексивных, аксиологического, мотивационного, аффективного). Выводы: Определение целей, задач, направлений, общих и конкретно-реализационных психологических принципов работы по развитию профессионального сознания коррекционных педагогов легло в основу определения концептуальных основ разработки соответствующей программы тренингов. ua
dc.description.abstract Purpose. Definition of conceptual provisions for the development of correctional teacher’ professional consciousness within the framework of a personality-competency approach. Methods. The developed personal-competent program of professional consciousness development is based on the results of theoretical and experimental researches of psychology of correctional professional consciousness. It is aimed at raising the level of correctional teacher’ professional consciousness as it should provide improvement of indicators of their professional activity, facilitate the process of professional adaptation, optimize the specialist’ professional development. Results. The author of the article defines the goals, objectives and principles, updates the main directions of work on which the developed training program is based. Particular attention is paid to the competent and personal determination of the development of professional consciousness, as well as the activation of the functioning of its structural blocks (cognitive, reflective, axiological, motivational, affective). According to the author, the professional-personal orientation of the process of correctional teacher’ professional consciousness development is conditioned by the formation of an individual style of his professional activity, effective in terms of professional results and adequate task of specialist’ personal growth. Conclusions. Determining the goals, objectives, directions, general and specific-implementation psychological principles of work on the development of correctional educators’ professional consciousness was the basis for determining the conceptual foundations of the development of the corresponding training program. At the same time, the personality-competence orientation of professional consciousness development is aimed at providing improvement of professional activity indicators, facilitating the process of professional adaptation, optimizing the correctional educators’ professional development. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject індивідуальний професійний стиль ua
dc.subject корекційний педагог ua
dc.subject особистісно-компетентнісний підхід ua
dc.subject програма тренінгу ua
dc.subject професійна діяльність ua
dc.subject професійна свідомість ua
dc.subject индивидуальный профессиональный стиль ua
dc.subject коррекционный педагог ua
dc.subject личностно-компетентностный подход ua
dc.subject программа тренинга ua
dc.subject профессиональная деятельность ua
dc.subject профессиональное сознание ua
dc.subject individual professional style ua
dc.subject correctional teacher ua
dc.subject personality-competency approach ua
dc.subject training program ua
dc.subject professional activity ua
dc.subject professional consciousness ua
dc.subject.classification 159.922:376.011.3-051 ua
dc.title Розвиток професійної свідомості корекційного педагога: особистісно-компетентнісний підхід ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу