У статті висвітлено особливості особистісної готовності дітей із загальним недорозвитком мовлення до школи. Зокрема мова йде про особистісну підготовку до навчання дітей як у нормі, так і з загальним недорозвитком мовлення (далі – ЗНМ); про основні компоненти, які складають поняття «психологічної готовності до школи»; окреслено специфіку перебігу психічних процесів у дітей із ЗНМ та вплив цих особливостей на початок шкільного навчання; узагальнено основні складові психологічної готовності, прояви їх незрілості у дітей із ЗНМ, що можуть значною мірою вплинути на уявлення педагогів та батьків про те, що потрібно враховувати, готуючи дитину до школи.
В статье освещены особенности личностной готовности детей с общим недоразвитием речи к школе. В частности речь идет о личностной подготовке к обучению детей как с нормальным речевым развитием, так и с общим недоразвитием речи (далее – ОНР); об основных компонентах, составляющих понятие «психологической готовности к школе»; очерчены специфика протекания психических процессов у детей с ОНР и влияние этих особенностей на начало школьного обучения; обобщены основные составляющие психологической готовности, проявления их незрелости у детей с ОНР, которые могут в значительной степени повлиять на представления педагогов и родителей о том, что нужно учитывать, готовя ребенка к школе.
The article deals with the peculiarities of personal readiness to school of children with general speech underdevelopment. In particular, we are talking about personal preparation for children's education both in normal and general speech underdevelopment (hereinafter referred to as GSU), about the main components that make up the concept of "psychological readiness for school"; the specifics of the mental processes in children with GSU and the impact of these peculiarities at the beginning of school are outlined. The main components of psychological readiness, the manifestations of their immaturity in children with GSU are summarized, which can greatly influence the educators and parents' perceptions of what should be taken into account when preparing a child for school.