У статті розглядаються деякі теоретичні та практичні аспекти інклюзивної освіти. Проаналізовано стан досліджень з питань інклюзивної форми навчання дітей за нозологіями, зокрема з аутистичними порушеннями. Частково висвітлено практичний досвід роботи в інклюзивних школах України. Представлені узагальнені відомості про особливості комунікативного розвитку дітей з РАС. Здійснено теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми формування комунікативної поведінки у дітей з РАС. Подано стислий аналіз розвитку психічної сфери дітей даного віку з аутистичними особливостями у розвитку. Прослідковано та описано вплив сформованості та особливостей психічних процесів на поведінку дітей даної категорії.
В статье рассматриваются некоторые теоретические и практические аспекты инклюзивного образования. Проанализировано состояние исследований по вопросам инклюзивной формы обучения детей по нозологиям, в том числе с аутистическими нарушениями. Частично отражен практический опыт работы в инклюзивных школах Украины. Представлены обобщенные сведения об особенностях комуникативного развития детей с РАС. Сделан теоретический анализ психолого-педагогической литературы по проблеме формирования коммуникативного поведения у детей с РАС. Подан краткий анализ развития психической сферы детей данного возраста с аутистическими особенностями в развитии. Проанализировано и описано влияние сформированности и особенностей психических процессов на поведение детей данной категории.
The article deals with theoretical and practical aspects of inclusive education of preschool and school children with impaired mental and psychophysical development. The state of research on inclusive form of education for children nosology, including intellectual, verbal, autistic disorders was analyzed. Highlighted the practical experience in working with inclusive schools in Ukraine. The article presents an overview of the communication development of children with ASD. A brief analysis of the development of the mental sphere of children of the given age with autistic features in development is presented. The influence of the state and quality of the mental processes on children’s behavior is described.