Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Стан дослідженості проблеми формування культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи: вітчизняний досвід

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гречаник, Н. І.
dc.date.accessioned 2020-04-21T08:10:36Z
dc.date.available 2020-04-21T08:10:36Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Гречаник Н. І. Стан дослідженості проблеми формування культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи : вітчизняний досвід / Н. І. Гречаник // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 71. – С. 84-88. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28198
dc.description.abstract Стаття має аналітичний характер. У ній проаналізовані теоретичні підходи до визначення сутності поняття «культурологічна компетентність майбутніх учителів початкової школи» через висвітлення результатів наукових розвідок за такими напрямами: культурологічна підготовка майбутніх фахівців, культурологічна освіта сучасного вчителя, формування культуротворчості у здобувачів вищої освіти, принцип культуровідповідності в педагогічній освіті тощо. Автор закцентував увагу на значущості тлумачень науковцями низки понять і педагогічних явищ: формування культуротворчості студентів через суб’єктивний складник у площинах професійно-виробничого, професійно-освітнього, індивідуально-фахового, інтегративного складників (О. Жорнова); культурологічний підхід окреслює шляхи вирішення освітніх проблем не тільки педагогічними а й соціокультурними засобами (Л. Настенко), культурологічна освіта майбутнього вчителя – це процес соціалізації та інкультурації студентів (О. Шевнюк); культурологічна підготовленість – різнобічний особистісний розвиток у гуманістичній площині на основі єдності фахової, суспільно-економічної та культурологічної підготовки (Т. Осьмак); підготовка вчителя в площинах культуровідповідної етнопедагогічної діяльності, спрямованої на виховання школяра як людини культури (О. Ткаченко); культурологічний підхід є цілісним ланцюгом, який має кінцеві й проміжні результати, їх досягнення лежать у площині комунікативної діяльності особистості на основі набутих знань про відповідні уміння та вміння передавати культуротворчий досвід підростаючому поколінню (Т. Вінник). У площині зазначеної проблеми автор статті проаналізувала погляди науковців на формування якісних характеристик суб’єктів освітнього процесу: професійно-педагогічної культури, методологічної культури, організаційної культури, інформаційної культури (М. Оліяр, А. Терещенко, О. Федій, Н. Колесник). ua
dc.description.abstract The article is analytic. It analyzes theoretical approaches to the definition of the essence of the concept of «cultural competence of future elementary school teachers» through illuminating the results of scientific research in the following areas: cultural preparation the future teacher, cultural education the modern teacher, formation of cultural creativity in higher education applicants, the principle of cultural responsibility in pedagogical education, etc. Author emphasized the importance of interpretations concepts and pedagogical phenomena by scientists: formation cultural creation of students through subjective component in the professional-production, vocational-educational, individual-professional, integrative components (O. Zhornovа); cultural approach outlines ways of solving educational problems by pedagogical and sociocultural means (L. Nastenko), cultural education of the future teacher is the process of socialization and inculturation of students (O. Shevnyuk); cultural readines – versatile personal development in the humanistic plane based on the unity of professional, socio-economic and cultural training (T. Osmak); preparetion the teacher in the fields of cultural and ethno-pedagogical activity, aimed at educating a schoolchild as a person of culture (O. Tkachenko); cultural approach is a holistic chain that has final results and intermediate results, the achievement of which rests from communicative activity on individual based on knowledge acquired about relevant skills and ability to pass the cultural experience to the younger generation (T. Vinnik). In the context of this problem, the author analyzed the views of scientists about formation of qualitative characteristics subjects of the educational process: professional and pedagogical culture, methodological culture, organizational culture, information culture (M. Oliyar, A. Tereshchenko, O. Fediy, N. Kolesnik). ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject культура ua
dc.subject культурологічна підготовка ua
dc.subject культурологічна освіта ua
dc.subject культуротворчість ua
dc.subject вчитель початкової школи ua
dc.subject culture ua
dc.subject cultural preparation ua
dc.subject cultural education ua
dc.subject cultural creation ua
dc.subject elementary school teacher ua
dc.subject.classification 378.147:373.3 ua
dc.title Стан дослідженості проблеми формування культурологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи: вітчизняний досвід ua
dc.title.alternative State of research about the problem of formation of cultural competence the future teacher for elementary school: domestic experience ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу