Стаття має аналітичний характер. У ній проаналізовані теоретичні підходи до визначення сутності поняття
«культурологічна компетентність майбутніх учителів початкової школи» через висвітлення результатів наукових
розвідок за такими напрямами: культурологічна підготовка майбутніх фахівців, культурологічна освіта сучасного
вчителя, формування культуротворчості у здобувачів вищої освіти, принцип культуровідповідності в педагогічній
освіті тощо. Автор закцентував увагу на значущості тлумачень науковцями низки понять і педагогічних явищ: формування культуротворчості студентів через суб’єктивний складник у площинах професійно-виробничого, професійно-освітнього,
індивідуально-фахового, інтегративного складників (О. Жорнова); культурологічний підхід окреслює шляхи вирішення освітніх проблем не тільки педагогічними а й соціокультурними засобами (Л. Настенко), культурологічна освіта майбутнього вчителя – це процес соціалізації та інкультурації студентів (О. Шевнюк); культурологічна підготовленість – різнобічний особистісний розвиток у гуманістичній площині на основі єдності фахової, суспільно-економічної та культурологічної підготовки (Т. Осьмак); підготовка вчителя в площинах культуровідповідної етнопедагогічної діяльності, спрямованої на виховання школяра як людини культури (О. Ткаченко); культурологічний підхід є цілісним ланцюгом, який має кінцеві й проміжні результати, їх досягнення лежать у площині комунікативної діяльності особистості на основі набутих знань про відповідні уміння та вміння передавати культуротворчий досвід підростаючому поколінню (Т. Вінник). У площині зазначеної проблеми автор статті проаналізувала погляди науковців на формування якісних характеристик суб’єктів освітнього процесу: професійно-педагогічної культури, методологічної культури, організаційної культури, інформаційної культури (М. Оліяр, А. Терещенко, О. Федій, Н. Колесник).
The article is analytic. It analyzes theoretical approaches to the definition of the essence of the concept of «cultural competence of future elementary school teachers» through illuminating the results of scientific research in the following areas: cultural preparation the future teacher, cultural education the modern teacher, formation of cultural creativity in higher education
applicants, the principle of cultural responsibility in pedagogical education, etc. Author emphasized the importance of interpretations concepts and pedagogical phenomena by scientists: formation cultural creation of students through subjective component in the professional-production, vocational-educational, individual-professional, integrative components (O. Zhornovа); cultural approach outlines ways of solving educational problems by pedagogical and sociocultural means (L. Nastenko), cultural education of the future teacher is the process of socialization and inculturation of students (O. Shevnyuk); cultural readines – versatile personal development in the humanistic plane based on the unity of professional, socio-economic and cultural training (T. Osmak); preparetion the teacher in the fields of cultural and ethno-pedagogical activity, aimed at educating a schoolchild as a person of culture (O. Tkachenko); cultural approach is a holistic chain that has final results and intermediate results, the achievement of which rests from communicative activity on individual based on knowledge acquired about relevant skills and ability to pass the cultural experience to the younger generation (T. Vinnik). In the context of this problem, the author analyzed the views of scientists about formation of qualitative characteristics subjects of the educational process: professional and pedagogical culture, methodological culture, organizational culture, information culture (M. Oliyar, A. Tereshchenko, O. Fediy, N. Kolesnik).