Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Аналіз тематики дисертаційних досліджень проблем управління освітою, захищених у 2000–2007 років

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сич, Т. В.
dc.date.accessioned 2020-04-15T08:20:19Z
dc.date.available 2020-04-15T08:20:19Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Сич, Т. В. Аналіз тематики дисертаційних досліджень проблем управління освітою, захищених у 2000–2007 років / Т. В. Сич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 69. – С. 223-227. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28133
dc.description.abstract Присвячена аналізу тематики дисертацій, захищених у період 2000–2007 рр., у яких досліджуються проблеми управління освітою. За результатами цього аналізу надана характеристика проблемного поля досліджень як показника розвитку теорії управління освітою періоду 2000–2007 рр., прослідковано формування напрямів досліджень у цей період залежно від соціально-економічних, політичних умов розвитку суспільства, вітчизняного законодавства, вітчизняної системи освіти тощо. Здійснений аналіз дослідницької проблематики більше ніж 120 дисертацій, захищених в Україні протягом 2000–2007 рр., дав можливість зробити висновок про особливості розвитку теорії управління освітою у визначений період. Аналізу підлягали як дисертації педагогічних спеціальностей, так і дисертації інших наукових галузей, присвячені дослідженню різних аспектів управління освітою. У статті проаналізовано світові та вітчизняні тенденції розвитку вітчизняної освіти й управління освітою. З’ясовано відповідність предметного поля теорії управління освітою чинним освітнім та управлінським парадигмам. Аналіз розширення тематики наукових досліджень у цей період дав змогу визначити напрями поглиблення знань щодо об’єктів і явищ у галузі управління освітою в межах чинної парадигми в цей період. Виокремлено дослідну тематику, яка зумовлює виникнення нової парадигми. Розглянуто відповідність дослідної тематики дисертацій щодо об’єктивних соціальних потреб, світових тенденцій розвитку освіти й теорії управління і стратегій розвитку вітчизняної освіти. Визначено перспективні напрями, які недостатньо розроблялися науковцями в досліджувані роки та мають стати векторами розвитку проблемного поля наукових досліджень у наступний період розвитку вітчизняної теорії управління освітою. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the analysis of the topics of dissertations defended during the period 2000–2007, in which the problems of education management are studied. According to the results of this analysis, the characteristic of the problem field of research as an indicator of the development of the theory of education management in the period 2000–2007 was provided, the formation of research directions in this period, depending on the socio-economic, political conditions of the development of society, domestic legislation, the domestic system of education was followed up. The analysis of the research problems of more than 120 dissertations defended in Ukraine during 2000–2007 provided an opportunity to draw conclusions about the peculiarities of the development of theory of education management in a certain period. The analysis was carried out both as dissertations of pedagogical specialties and dissertations of other scientific branches devoted to research of various aspects of education management. The article analyzes the world and domestic tendencies in development of the national education and management of education. The correspondence of the subject field of the theory of education management to the existing educational and managerial paradigms is established. The analysis of the expansion of scientific research subjects during this period provided an opportunity to determine the direction of deepening knowledge about objects and phenomena in the field of education management within the framework of the current paradigm during this period. Experimental topics, leading to the emergence of a new paradigm, were emphasized. The correspondence of the experimental subjects of dissertations o objective social needs was, world trends of education development and the theory of management and strategies of development of the national education are considered. The perspective directions, which have not been sufficiently developed by scientists in the studied years, have been determined and should become the vectors of development of the problem field of scientific research in the next period of development of the national theory of education management. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject наукові дослідження ua
dc.subject розвиток наукової теорії ua
dc.subject теорія управління освітою ua
dc.subject напрями досліджень ua
dc.subject тематика дисертацій ua
dc.subject scientific research ua
dc.subject development of scientific theory ua
dc.subject theory of education management ua
dc.subject directions of research ua
dc.subject subject of research papers ua
dc.subject.classification 001.817:37.01.4«2000/2007» ua
dc.title Аналіз тематики дисертаційних досліджень проблем управління освітою, захищених у 2000–2007 років ua
dc.title.alternative Analysis of the thematics of reasearch papers in the field of education management problems protected in 2000–2007 ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу