Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх учителів інформатики у закладах вищої освіти. Наголошено на необхідності розвитку в майбутніх учителів інформатики пізнавальної активності як однієї з якостей, що сприяють самоосвіті, професійному зростанню, мобільності й конкурентоспроможності на ринку праці. Зазначено, що
математична підготовка, яка є важливою складовою частиною професійної підготовки майбутніх учителів інформатики, має значні потенційні можливості для розвитку пізнавальної активності, однак у сучасних умовах ці можливості не використовуються повною мірою. Розроблено технологію розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів
інформатики в процесі математичної підготовки, що являє собою науково обґрунтовану і системну модель цілеспрямованого, структурованого, особистісно орієнтованого процесу взаємодії викладача математичних дисциплін із студентами, що реалізує освітню мету, ґрунтується на визначених методологічних підходах, принципах, функціях, підборі оптимальних методів, форм та засобів, використання яких сприяє підвищенню ефективності розвитку пізнавальної
активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки, а також забезпечує досягнення
спроєктованого результату та визначається певним алгоритмом дій. Визначено структуру технології як сукупність
методологічно-цільового (мета, зміст, завдання, методологічні підходи, принципи, функції), організаційно-технологічного (структурні компоненти пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики, об’єкти, суб’єкти, форми, методи та засоби розвитку досліджуваної якості в процесі математичної підготовки) та діагностувального (фактори, критерії, рівні розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки й відповідний діагностичний інструментарій) компонентів, які є взаємопов’язаними та взаємозумовлюють один одного. Схарактеризовано етапи технології (пошуково-інформаційний, діяльнісно-результативний і контрольно-регулятивний), реалізація яких сприятиме досягненню поставленої мети стосовно підвищення рівня пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики.
The article is devoted to the problem of future computer science teachers’ preparation in higher education institutions. The necessity of development of future computer science teachers’ cognitive activity as one of the qualities promoting self-education,
professional growth, mobility and competitiveness in the labor market is emphasized. It is stated that mathematical training,
which is an important component of the professional training of future computer science teachers, has considerable potential
for the development of cognitive activity, but in modern conditions these opportunities are not used to the full. The technology
of development of future computer science teachers’ cognitive activity in mathematical training has been developed, which is
a scientifically grounded system model of purposeful, structured, personally-oriented process of interaction of the mathematical
disciplines teacher with students, which realizes the educational goal; it is based on certain methodological approaches, principles, functions, selection of optimal methods, forms and means, the use of which contributes to the improvement of the development of future computer science teachers’ cognitive activity in mathematical training; it ensures the achievement of the projected
result and is determined by a specific algorithm of action. The structure of technology is defined as a set of such components
as: methodological and purposeful (purpose, content, objectives, methodological approaches, principles, functions), organizational and technological (structural components of future computer science teachers’ cognitive activity, object, subjects, forms,
methods and means of development of the researched quality in mathematical training) and diagnostic (factors, criteria, levels
of development of future computer science teachers’ cognitive activity in mathematical training and appropriate diagnostic
tools); they are interconnected and interdependent. The stages of technology (search-informational, activity-effective and control-regulatory) are characterized, the realization of which will contribute to the achievement of the set goal in order to increase
the level of future computer science teachers’ cognitive activity.