Проаналізовано стан дослідження проблеми забезпечення академічної доброчесності у вищій освіті України. У розвинених країнах академічна доброчесність вважається критично важливою для забезпечення довіри до наукових результатів та до підтвердження освітніх результатів випускників закладів вищої освіти. Саме тому розроблення спільної політики та процедур забезпечення академічної доброчесності на національному та інституційному рівнях є необхідною умовою поглиблення європейської інтеграції, її функціонального розширення в галузі освіти. Метою статті є виявлення позитивних зрушень на шляху до подолання практик академічної недоброчесності. У статті обґрунтовується важливість для формування академічної доброчесності в освітньому середовищі прийняття низки нормативно-правових документів, зокрема Закону України «Про вищу освіту» (2014 р.), Закону України «Про освіту» (2017 р.), Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» (2016 р.). Проаналізовано досвід підтримки високих освітніх стандартів на інституційному рівні через розробку, обговорення та упровадження в університетах України низки документів, зокрема «Положення про академічну доброчесність», «Кодексу академічної доброчесності» та «Декларації науково-педагогічних працівників та здобувачів освітніх послуг». Наголошено, що в українській практиці є значний ризик формального й імітаційного запровадження рекомендацій міжнародних організацій з простим переписуванням перекладених процедур та політик без детального обговорення чи навіть ознайомлення всіх учасників
академічного процесу з цими документами. Ознакою системного оцінювання прогресу у процесі формування академічної доброчесності є процес подальшого внесення змін до стратегічних документів та нормативно-правових актів, що
регламентують дотримання стандартів академічної доброчесності та порядок дій у разі їх порушення.
The article analyzes the state of research on the problem of ensuring academic integrity in higher education in Ukraine.
In developed countries, academic integrity is defined as critically important to ensure credibility for scientific outcomes and to
confirm the educational outcomes of higher education graduates. That is why the development of common policies and procedures for ensuring academic integrity at the national and institutional levels is a prerequisite for deepening European integration and for its functional expansion in the field of education. The purpose of the article is to identify positive developments in the way of overcoming academic malpractice. The article substantiates the importance for the formation of academic virtue in the educational environment for the adoption of a number of regulatory documents, namely the Law of Ukraine «On Higher Education» (2014), the Law of Ukraine «On Education» (2017), the Law of Ukraine «On Scientific and scientific and technical activities» (2016) and other documents. The experience of maintaining high educational standards at the institutional level through the development, discussion and implementation of documents in the Universities of Ukraine: «Regulations on Academic Integrity», «Code of Academic Integrity» and «Declarations of research staff and student» are analyzed. It is emphasized that in Ukrainian practice there is a considerable risk of formal imitation «implementation» of the recommendations of international organizations, with simple rewriting of translated procedures and policies, without detailed discussion or even familiarization of all participants of the academic process with these documents. A sign of the systematic evaluation of progress in the process of academic integrity formation is the process of further amendments to the strategic documents and legal acts regulating the observance of the standards of academic integrity and the procedure for their violation.