Запропоновано наукову проблему формування економічної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників
машинобудівного профілю вирішити через побудову чіткого механізму на основі методу моделювання, який є провідним у педагогічних дослідженнях. Аргументовано, що розроблена модель формування економічної компетентності дозволить дослідити даний процес комплексно, визначити основні чинники впливу, блоки, їх складові частини та візуалізувати даний процес. Модель формування економічної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівного профілю складається з педагогічних умов та чотирьох взаємопов’язаних між собою блоків, а саме: перспективно-цільового, методологічного, змістово-процесуального та аналітико-результативного. Педагогічними умовами визначено
модернізацію економічної підготовки, формування у майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівного профілю
стійкої мотивації до опанування економічними знаннями, навиками та вміннями, професійне спрямування економічної
підготовки. Перспективно-цільовий блок розкриває мету дослідження на основі взаємопов’язаних факторів впливу
(вимог ринку праці, соціальних потреб, стратегій) на процес формування економічної компетентності. Методологічний блок охоплює комплекс наукових підходів, що визначають стратегію формування економічної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівного профілю та їх загальнодидактичних і специфічних принципів. Змістово-процесуальний блок представлений структурними компонентами (мотиваційно-ціннісним, когнітивним,
операційно-діяльнісним та рефлексивно-оцінним), етапами формування даної компетентності та взаємопов’язаними
складниками (змістовим, процесуальним та нормативним). Аналітико-результативний блок складається з критеріїв,
показників, рівнів сформованості та засвідчує ефективність впровадження педагогічних умов формування економічної
компетентності майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівного профілю, ступінь досягнення мети.
It is proposed to solve the scientific problem in the formation of economical competency of prospect skilled machine-building
workers through the building of a clear mechanism based on a modeling method, which is leading in pedagogical research. It is
reasoned that the developed model of formation of the economical competency will allow to study this process comprehensively,
to identify the main factors of influence and visualize it. The model of formation of economical competency of prospect skilled machine-building workers consists of pedagogical conditions and four interconnected blocks, namely: prospectively targeted, methodological, substantively processual and analytical effective. The pedagogical conditions are: modernization of economical preparation; formation of prospect skilled machine-building workers of sustainable motivation to master economic knowledge, skills and abilities; professional orientation of economic preparation. The prospectively targeted unit reveals the purpose of the research based on interrelated factors of influence (demands of the labor market, social needs, strategies) on the process of formation of economical competency. The
methodological unit covers a set of scientific approaches that determine the strategy of formation of economical competency
of prospect machine-building workers and principles (general and specific). The substantively processual unit is represented by
structural components (motivational-value, cognitive, activity orientated and reflexive), stages of formation of this competence
and interrelated components (substantive, processual and normative). The analytically effective unit consists of criteria, indicators, levels of formation and certifies the effectiveness of the introduction of pedagogical conditions of formation of the economical competency of prospect skilled machine-building workers, the extent of achievement of the goal.