У статті представлено і обґрунтовано необхідність інтеграції дисциплін природничого циклу у професійну підготовку майбутнього вчителя фізичної культури, яка включає перелік тематик за технологічним процесом послідовного надбання знань і формування навичок, враховуючи фізичну підготовку з акцентуванням на анатомічні, фізіологічні, біомеханічні, медичні, біохімічні знання. Значна увага приділяється аксіологічному, особистісно-діяльнісному та диференційованому підходам до навчання. Нами визначені компоненти інтегративного підходу навчання при підготовці майбутніх фахівців фізичного виховання. Доведено, що при підготовці майбутніх фахівців фізичного виховання необхідно застосовувати міжпредметні звязки з природничими науками.
В статье представлено и обосновано необходимость интеграции наук естественного цикла в профессиональную подготовку учителей физического воспитания, которая включает содержание актуальных тем за технологическим процессом последовательного приобретения знаний и формирования привычек, включая физическую подготовку с акцентированием на анатомические, физиологические, биомеханические, медицинские, биохимические знания. Основное внимание уделяется аксиологическому, личностно-деятельностному и дифференцированному подходу в обучении. Нами определены компоненты интегрированного подхода обучения при подготовке будущих специалистов физического воспитания. В статье проанализировано и доказано, что при подготовке будущих специалистов физического воспитания необходимо использовать межпредметные связи.
The article presents and substantiates the need to integrate the disciplines of the natural cycle in the professional training of the future teacher of physical culture, which includes a list of topics on the technological process of consistent acquisition of knowledge and skills, taking into account physical training with emphasis on anatomical, physiological and physiological. Much attention is paid to the axiological, personal-activity and differentiated approaches to learning. We have identified the components of an integrative approach to training in the preparation of future specialists in physical education. It is proved that in the preparation of future specialists in physical education it is necessary to use cross-curricular links with the natural sciences. Нe modern approach to understanding the problem of integration of learning is based on such leading principles as the fundamental and the integrity of education, a systemic and personal approach. There is a process of becoming an understanding of the problem of integration, as the idea of forming a personality that has all the professional qualities of a highly educated teacher. We see a solution to the problem of integrating learning in the possibility of studying natural and humanitarian subjects as one of the components of a unified human culture, in considering the valuable aspects of scientific knowledge, in using a professional component in the process of studying the subjects of the natural cycle.