Мета: з’ясувати можливості формування належного рівня рухових навичок плавання на 100 м вільним стилем за типовим та інтенсивним засвоєнням програми первинного на 1-2 роках навчання та вдосконалення курсантів морського профілю серед юнаків та дівчат в умовах ЗВО.
Матеріал: У дослідженні взяло участь 50 юнаків та 50 дівчат курсантів морської академії на 1-2 роках навчання в процесі фізичного виховання в умовах ЗВО морського профілю. Методами відповідного типового тестування у формуючому педагогічному експерименті було отримано показники, які з’ясували стан належного формування у молоді рухових навичок плавання за подоланням відстані 100 м вільним стилем. Результати: Належне до діючих стандартів рівня сформованості рухових навичок плавання було з’ясовано серед юнаків та дівчат на 1-4 семестрах навчання у початкових та прикінцевих даних на 100 м вільним стилем. В показниках контрольної групи юнаків на 1 семестрі зафіксовано динаміку поліпшення навичок плавання в діапазоні – від 2,35 до 2,28 с (різниця – 7 c, t=2,020, р>0,05). На 2 семестрі – від 2,24 до 2,18 с (різниця – 6 c; t=1,429, р>0,05). На 3 семестрі – від 2,09 до 1,58 с (різниця – 11 с, t=1,636, р>0,05) та на 4 семестрі – від 1,54 до 1,49 с (різниця – 5 с, t=1,855, р>0,05). В експериментальній групі було зафіксовано більш високі показники від 1 до 4 семестру: з 2,23 до 2,06 с (різниця – 17 с, t=2,034, р<0,05); на 2 семестрі – 2,05-1,50 с, різниця – 15 с (t=3,186, р<0,05), на 3 семестрі - 1,45-1,25 с, різниця – 20 с (t=5,206, р<0,05) та на 4 семестрі – 1,15-1,07 с, різниця – 8 с (t=2,155, р<0,05), але на більш високому рівні. Серед курсантів-дівчат ці показники на 1 семестрі були відповідно наступні: в показниках контрольної групи – від 2,55 до 2,48 с (різниця – 7 c, t=8,960, р<0,05), на 2 семестрі – від 2,44 до 2,38 с (різниця – 6 c, t=1,034, р>0,05), на 3 семестрі – від 2,38 до 2,32 с (різниця – 6 c, t=1,213, р>0,05), на 4 семестрі – від 2,38 до 2,31 с (різниця – 7 c, t=1,134, р>0,05). На 1 семестрі в експериментальній групі-дівчат: з 2,43 до 2,35 с (різниця – 8 с, t=9,827, р<0,05), на 2 семестрі – з 2,33 до 2,28 с (різниця – 5 с, t=2,274, р<0,05), на 3 семестрі – з 2,25 до 2,16 с (різниця – 9 с, t=3,317, р<0,05), на 4 семестрі – з 2,10 до 1,57 с (різниця 13 с, t=8,916, р<0,05), але на більш високому рівні у початкових та прикінцевих даних для групи. Висновки: серед курсантів-юнаків відмінність середній швидкості плавання значно (майже в 3,3 рази) відрізнялася в експериментальної групі – від 0,10-0,1 0-0,23-0,16=0,59 м/с, ніж в контрольній групі – від 0,04-0,03-0,07-0,04=0,18 м/с на 1-4 семестрах навчання відповідно в експериментальної та контрольної групах курсантів.
Серед курсантів-дівчат загальна середня швидкість плавання значно (майже в 3,6 рази) відрізнялися в експериментальній групі – від 0,08-0,09-0,11-0,12=0,40 м/с, ніж в контрольної групі – від 0,02-0,02-0,03-0,04=0,11 м/с на 1-4 семестрів навчання відповідно на 100 м в експериментальної та контрольної групі в процесі фізичного виховання в умовах НУ «ОМА».
Цель: выяснить возможности формирования должного уровня формирования навыков плавания на 100 м вольным стилем в соответствии с внедрением типовой и интенсивной программы обучением на 1-2 годах обучения и совершенствования курсантов морского профиля среди юношей и девушек в условиях ВЗО. Материал: В исследовании приняли участие 50 курсантов-юношей и 50 курсантов-девушек Одесской морской академии в 1-2 годах обучения в процессе физического воспитания. Методами должного типового тестирования в педагогическом эксперименте были получены новые соответствующие данные формирования двигательных навыков плавания путем преодоления дистанции 100 м вольным стилем. Результаты: должный уровень формирования навыков плавания было выявлено среди юношей и девушек на 1-4 семестрах обучения, на примере плавания 100 м вольным стилем в начальных и конечных данных. В контрольной группе юношей, динамика формирования навыков плавания фиксируется на 1 семестр в диапазоне – 2,35 до 2,28 с (разница – 7 с, t=2,020, р>0,05), на 2 семестре – 2,24 до 2,18 с (разница – 6 с; t=1,429, р>0,05), на 3 семестре – 2,09 до 1,58 с (разница – 11 с, t=1,636, р>0,05), на 4 семестре – 1,54 до 1,49 с (разница – 5 с, t=1,855, р>0,05).
В экспериментальной группе было зафиксировано больше высоки показатели формирования навыков плавания: на 1 семестре – 2,23 до 2,06 с (различие – 17 с, t=2,034, р<0,05); на 2 семестре – 2,05-1,50 с, различие – 15 с (t=3,186, р<0,05), на 3 семестре – 1,45-1,25 с, различие – 20 с (t=5,206, р<0,05), на 4 семестре – 1,15-1,07 с, различие – 8 с (t=2,155, р<0,05).
Среди курсантов-девушек показатели контрольной группы на 1 семестре были: 2,55 до 2,48 с (различие – 7 c, t=8,960, р<0,05), на 2 семестре – 2,44 до 2,38 с (различие – 6 c, t=1,054, р>0,05), на 3 семестре – 2,38 до 2,32 с (различие – 6 c, t=1,213, р>0,05), на 4 семестре – от 2,38 до 2,31 с (различие – 7 c, t=1,134, р>0,05). В экспериментальной группе девушек на 1 семестре эти данные были: 2,43 до 2,35 с (различие – 8 с, t=9,827, р<0,05), на 2 семестре – 2,33 до 2,28 с (различие – 5 с, t=2,274, р<0,05), на 3 семестре – 2,25 до 2,16 с (различие – 9 с, t=3,317, р<0,05), на 4 семестре – 2,10 до 1,57 с (различие 13 с, t=8,916, р<0,05), але на большому высокому уровне для кожной группы. Выводы. Среди курсантов-юношей отличие средней скорости плавания значительно отличалась в экспериментальной группе – от 0,10-0,10-0,23-0,16=0,59 м/с, а в контрольной группе – от 0,04-0,03-0,07-0,04=0,18 м/с на 1-4 семестрах обучения соответственно (в 3,3 раз). Среди курсантов-девушек отличие средней скорости плавания значительно отличалась в экспериментальной группе – от 0,08-0,09-0,11-0,12=0,40 м/с, а в контрольной группе – от 0,02-0,02-0,03-0,04=0,11 м/с на 1-4 семестрах обучения соответственно (почти в 3,6 раз).
Objective: To find out the possibilities of forming the proper level of motor navigation skills on 100 m freestyle according to the typical and intensive assimilation of the program of the primary for 1-2 years of training and improvement of marine profile cadets among boys and girls in the conditions of the Higher education institution. Material: The study was attended by 50 youth and 50 girls of the Naval Academy at 1-4 semesters in the course of physical education. The methods of proper testing in the forming pedagogical experiment were obtained by the indexes characterizing the appropriate formation of young motor skills of swimming by overcoming the distance 100 m free style.
Results: Proper to the existing standards level of movement of motor skills is elucidated among boys and girls on 1-4 semester of training in the initial and final data on 100 m free style. The indicators of the control group of young men for 1 semester recorded the dynamics of improving swimming skills in the range-from 2,35 to 2,28 s (difference - 7 s, t=2,020, р>0,05), for 2 semester-from 2,24 to 2,18 s (difference – 6 s; t = 1,429, p> 0.05), for 3 semesters-from 2,09 to 1,58 s (difference – 11 s, t = 1,636, p> 0.05), and for 4 semesters – from 1,54 to 1,49 s (difference – 5 s, t = 1,855, p> 0.05). The experimental group recorded higher scores from 1 to 4 semesters: from 2,23 to 2,06 s (difference – 17 s, t = 2,034, p < 0.05); for 2 semester – 2,05-1,50 s, the difference – 15 s (t = 3,186, p < 0.05), for 3 semesters – 1,45-1,25 s, the difference is 20 s (t = 5,206, p < 0.05) and for 4 semester – 1,15-1,07 s, the difference – 8 s (t = 2,155, p < 0.05), but at a higher level. Among the cadets-girls, these figures for 1 semester were as follows: In the indicators of the control group – from 2,55 to 2,48 s (difference – 7 s, t = 8,960, p < 0.05), for 2 semester – from 2,44 to 2,38 s (difference – 6 s, t = 1,054, p>0.05), for 3 semester – from 2,38 to 2,32 s (difference – 6 s, t = 1,213, p> 0,05), for 4 semesters – from 2,38 to 2,31 s (difference – 7 s, t=1,134, p > 0.05). For 1 semester in the experimental group-girls: from 2,43 to 2,35 s (difference – 8 s, t = 9,827, p<0.05), for 2 semester – from 2,33 to 2,28 s (difference – 5 s, t = 2,274, p<0.05), for 3 semesters – from 2,25 to 2,16 s (difference – 9 s, t = 3,317, p<0.05), for 4 semesters – from 2,10 to 1,57 s (difference – 13 s, t = 8,916, p<0.05), but at a higher level in the initial and final data for the group. Conclusions: Among cadets-boys, the average speed of swimming is significantly (almost 3,3 times) differed in an experimental group – from 0,10-0,10-0,23-0,16 = 0,59 m/s and control group – from 0,04-0,03-0,07-0,04 = 0,18 m/s to 1-4 semester study In accordance with the experimental and control groups of cadets. Among cadets-girls, the total average speed of swimming significantly (almost 3,6 times) differed in the experimental group – from 0,08-0,09-0,11-0,12 = 0,40 m/s, and control group – from 0,02-0,02-0,03-0,04 = 0,11 m/s for 1-4 semesters of study, respectively, on 100 м in an experimental and control group in the process of physical education in the conditions of NU "OMA".