Розглядаються аспекти формування професійної мобільності майбутніх фахівців в умовах євроінтеграції засобами іноземної мови. Автор розглядає поняття «академічна мобільність» як один із компонентів соціальної мобільності, як інтегративну якість готовності та здатності студента до якісного і швидкого опанування основними (інваріантними) та професійними (варіативними) компетенціями; безперервне підвищення рівня своєї компетентності в різноманітних видах майбутньої професійної діяльності, успішному кар’єрному зростанні; визначення власної траєкторії професійного розвитку й ефективної діяльності в різних соціально-професійних спільнотах, самореалізацію студента в майбутній професії та житті. Зазначається, що потенціал іноземної мови не використовується повною мірою, оскільки навчання цієї дисципліни ведеться практично окремо з формуванням професійної компетенції майбутнього фахівця, спостерігається відсутність навчально-методичного забезпечення цілеспрямованого формування професійної компетентності студентів засобами іноземної мови. На основі аналізу практичного досвіду викладання курсу іноземної мови в закордонних вищих навчальних закладах на базі предметно-мовленого інтегрованого навчання CLIL (Content and Language Integrated Learning) розглядаються переваги інноваційного навчання, яке спрямоване на задоволення професійно-освітніх потреб студентів, розвиток професійної мобільності і творчого мислення. Указано на деякі проблеми, що виникають під час упровадження технології в навчальний процес, і виділено певні вимоги до викладача іноземної мови та організаційного процесу. Зроблено висновок, що вивчення іноземної мови та немовного предмета водночас є додатковим засобом для досягнення високих освітніх результатів, технологія CLIL є інноваційним підходом до навчання іноземних мов у вищій
школі, що дає можливість вирішити не тільки проблему формування професійної мобільності майбутнього фахівця,
а й істотно підвищити мотивацію студентів до вивчення іноземної мови, сформувати в них навички свідомо й вільно
застосовувати іноземну мову в процесі професійної комунікації; розширити кругозір студентів, знання та прийняття інших культур і цінностей; сформувати й удосконалити лінгвістичні та комунікативні компетенції за допомогою вивчення іноземної мови, подолати мовлений бар’єр як у студентів, так і у викладачів.
The article deals with the aspects of professional mobility formation of future specialists in the conditions of European integration by means of a foreign language. The author considers the term «academic mobility» as one of the components of social
mobility, as an integrative quality of the student’s readiness and ability to qualitatively and quickly master basic (invariant)
and professional (variational) competences; continuous increase of the competence level in various types of the future professional activity, successful career development; definition of own trajectory of professional development and effective activity in
different socio-professional communities, student’s self-realization in future profession and life. It is noted that the potential of foreign language is not fully used, since the training of this discipline is conducted almost separately with the formation of professional competence of the future specialist, there is a lack of educational and methodological support for the purposeful professional competence formation of students by means of a foreign language. Based on the analysis of the practical experience of foreign language course teaching in foreign higher educational establishments on the basis of content-language integrated learning CLIL (Content and Language Integrated Learning), the advantages of innovative learning aimed at meeting the vocational and educational needs of students, the development of professional mobility and creative mobility are considered. It is concluded that the study of foreign language and non-linguistic subject is at the same time an additional tool for
achieving high educational results, CLIL technology is an innovative approach of teaching foreign languages in high school,
which allows to solve not only the problem of professional mobility of future professionals, but also will significantly increase
students’ motivation to learn a foreign language, develop their skills to knowingly and freely use a foreign language in the process of professional communication; expand students’ outlook, knowledge and acceptance of other cultures and values; to form
and improve linguistic and communicative competences through the study of foreign language, to overcome the speech barrier
both for students and for teachers.