ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Havrylenko, K. M. | |
dc.date.accessioned | 2020-03-26T10:20:57Z | |
dc.date.available | 2020-03-26T10:20:57Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Havrylenko K. M. Distance learning in the modern system of higher education / K. M. Havrylenko // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 70. – С. 52-56. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27769 | |
dc.description.abstract | Distance education is a new type of learning technologies, which appeared on demand of modern society and due to the development of new computer technologies. The main goal of distance learning is not to issue a university diploma but to satisfy individual needs in education and self-development. In this paper, we tried to determine the place of distance learning in the whole educational system of modern higher institutions and consider the main advantages and disadvantages of distance learning technologies implementation in the development of professional knowledge and competencies. The importance of obtaining relevant final results of distance education for a final user is being discussed, and the professional knowledge and skills training for satisfying individuals’ needs as well as the social and economic demands for them have been outlined. The paper draws attention to the fact that education is dependent on the unified education system of a higher institution and there is a significant period between the knowledge acquired in the process of education and its final results in the form of professional skills and competencies development. The main goals of distance education planning have been analyzed as an important means of successful professional training. It has been stressed that educational planning should be designed for providing a learner with an opportunity to apply his potential ensured by the training materials and supported by consulting assistance for individual needs. The main requirements for the statement of distance education goals and objectives have been determined as well and the importance of learning goals correspondence from the social and professional background of the future specialist has been stressed as well as its correlation with the main goal of the professional competences development. | ua |
dc.description.abstract | Дистанційна освіта є новим типом навчання, що з’явився на вимогу сучасного суспільства й завдяки розвитку нових комп’ютерних технологій. У статті визначається місце дистанційного навчання в системі вищої освіти й основні переваги та недоліки впровадження технологій дистанційного навчання в розвитку професійних знань і компетентностей. Також аналізується важливість отримання позитивних результатів дистанційного навчання для кінцевого користувача; окреслена роль професійного навчання дистанційного типу через набуття відповідних знань і навичок для задоволення потреб людини, а також його соціальні й економічні вигоди для суспільства. Наголошується на тому, що якість освіти залежить від єдиної уніфікованої системи вищого закладу, і на існуванні значного проміжку часу між здобуттям знань у процесі навчання та його кінцевими результатами у формі розвитку професійних навичок і компетентностей. Проаналізовано основні цілі планування дистанційної освіти як важливого засобу успішної професійної підготовки й підкреслено, що планування освіти має сприяти наданню можливості застосувати її потенціал, підкріплений навчальними матеріалами та відповідною консультаційною допомогою. Визначено основні вимоги до постановки цілей і завдань дистанційної освіти й наголошено на важливості відповідності навчальних цілей соціальному та професійному статусу майбутнього фахівця. | ua |
dc.language.iso | en | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | distance education | ua |
dc.subject | distance learning system | ua |
dc.subject | higher education | ua |
dc.subject | goal setting | ua |
dc.subject | learning technologies | ua |
dc.subject | professional training | ua |
dc.subject | types of the distance education | ua |
dc.subject | види дистанційної освіти | ua |
dc.subject | вища освіта | ua |
dc.subject | дистанційна освіта | ua |
dc.subject | постановка цілей | ua |
dc.subject | професійна підготовка | ua |
dc.subject | система дистанційного навчання | ua |
dc.subject | технології навчання | ua |
dc.subject.classification | 378.147.157 | ua |
dc.title | Distance learning in the modern system of higher education | ua |
dc.title.alternative | Дистанційне навчання в сучасній системі вищої освіти | ua |
dc.type | Article | ua |