Визначено важливість концертного жанру в репертуарі виконавців, який обов’язково має використовуватися у процесі фахової підготовки. Окреслено специфіку гітарних концертів, що були створені протягом останніх століть.
Зазначено поступове розширення інтересу до цього жанру. Зазначено, що перші концерти, які пишуть італійські композитори – М. Джуліані та Ф. Каруллі, закладають основи гітарного концерту, в них творчо переосмислюються
виразні прийоми, які використовувались у скрипкових чи фортепіанних концертах. У першій половині XX століття з’являються концерти Х. Родріго, М. Кастельнуово-Тедеско, Е. Вілла-Лобос та інших, імпульсом для написання яких стає виконавська діяльність А. Сеговії. В останній третині XX століття виникають зразки гітарних концертів у вітчизняному музичному просторі. Включення гітарних концертів, написаних представниками різних композиторських стилів та епох, у тому числі сучасних, є невід’ємною частиною професійної підготовки виконавців.
The importance of the concert genre in the repertoire of performers, which must be used in the process of professional preparation, is noted. The specifics of guitar concerts that were created during the last centuries are outlined. There is a gradual
increase in interest in this genre. It is noted that the first concerts written by Italian composers – M. Giuliani and F. Carulli, lay the foundations of a guitar concert, they creatively reinterpret the expressive techniques used in violin or piano concertos. In the
first half of the XX century, a series of concerts by H. Rodrigo, M. Kastelnuovo-Tedesco, E. Villa-Lobos and others, an impulse for writing which becomes the performance of A. Segovia. In the last third of the XX century specimens of guitar concerts begin
to appear in the domestic musical space. The inclusion of guitar concerts written by representatives of various composer styles and epochs, including contemporary ones, is an integral part of the professional training of performers.