ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Алексєєнко-Лемовська, Л. В. | |
dc.date.accessioned | 2020-03-10T14:44:06Z | |
dc.date.available | 2020-03-10T14:44:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Алексєєнко-Лемовська, Л. В. Складники професійної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти : педагогічна майстерність, педагогічна творчість / Л. В. Алексєєнко-Лемовська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 69. – С. 5-9. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27498 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто проблему професійної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти. Проаналізовано структуру професійної компетентності, яка зумовлена її компонентами: ключовими, базовими, спеціальними й частково-професійними компетенціями. Зазначено, що професійно компетентний педагог закладу дошкільної освіти на високому рівні здійснює педагогічну діяльність, педагогічне спілкування, досягає стабільно високих результатів у розвитку та вихованні дітей дошкільного віку. Всі структурні компоненти професійної компетентності спрямовані на практичну діяльність у вигляді вмінь розв’язувати конкретні педагогічні ситуації. Розвиток професійної компетентності – це розвиток творчої індивідуальності, сприйнятливості до педагогічних інновацій, здібностей адапту- ватися до зміни педагогічного середовища. Педагогічна майстерність визначається як найвищий рівень професійної педагогічної діяльності, є проявом творчої активності особистості. Розглядаються етапи становлення майстерності вихователя закладу дошкільної освіти: елементарний, базовий, досконалий, творчий. Педагогічна майстерність вихователя закладу дошкільної освіти визначається наявними у нього здібностями, які є важливою передумовою оволодіння педагогічною професією та елементом структури педагогічної майстерності. Наявність здібностей забезпечує успішне оволодіння професійними знаннями, вміннями і навичками. Педагогічну творчість у структурі професійної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти визначає особистісний компонент як самореалізацію педагога, усвідомлення себе як творчої індивідуальності, визначення індивідуальних шляхів свого професійного зростання, створення та забезпечення програми самовдосконалення. | ua |
dc.description.abstract | The article deals with the problem of professional competence of educators of preschool educational institutions. The structure of professional competence, which is determined by its components: key, basic, special and partly professional competencies, is analyzed. It is noted that professionally competent teacher carries out pedagogical activity, pedagogical communication at a high level and achieves stably high results in the development and upbringing of children of preschool age. All structural components of professional competence are aimed at the practical activity of the teacher of preschool education in form of skills to solve specific pedagogical situations. Development of professional competence is the development of creative individuality, susceptibility to pedagogical innovations and ability to adapt to the changing pedagogical environment. Pedagogical excellence is defined as the highest level of professional pedagogical activity and is a manifestation of creative activity of the individual. Stages of formation of skills of the teacher of preschool education are considered: elementary, basic, perfect and creative. Pedagogical excellence of the educator is determined by their abilities, which are an important prerequisite for mastering pedagogical profession and an element of the structure of pedagogical skills of the teacher of the preschool educational institution. The presence of abilities ensures successful mastery of professional knowledge and skills. Pedagogical creativity in the structure of professional competence is determined by the personal component as a self-realization of the teacher, awareness of themselves as a creative individuality, identification of individual ways of their professional growth, creation and maintenance of a program for self-improvement. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | професійна компетентність | ua |
dc.subject | педагогічна майстерність | ua |
dc.subject | педагогічна творчість | ua |
dc.subject | дошкільна освіта | ua |
dc.subject | professional competence | ua |
dc.subject | pedagogical excellence | ua |
dc.subject | pedagogical creativity | ua |
dc.subject | preschool education | ua |
dc.subject.classification | 373.2.011.3.-51 | ua |
dc.title | Складники професійної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти : педагогічна майстерність, педагогічна творчість | ua |
dc.title.alternative | Components of professional competence of educators of pre-school educational institutions : pedagogical excellence, pedagogical creativity | ua |
dc.type | Article | ua |