У статті розглянуто проблему професійної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти. Проаналізовано структуру професійної компетентності, яка зумовлена її компонентами: ключовими, базовими, спеціальними й
частково-професійними компетенціями. Зазначено, що професійно компетентний педагог закладу дошкільної освіти
на високому рівні здійснює педагогічну діяльність, педагогічне спілкування, досягає стабільно високих результатів у
розвитку та вихованні дітей дошкільного віку. Всі структурні компоненти професійної компетентності спрямовані
на практичну діяльність у вигляді вмінь розв’язувати конкретні педагогічні ситуації. Розвиток професійної компетентності – це розвиток творчої індивідуальності, сприйнятливості до педагогічних інновацій, здібностей адапту-
ватися до зміни педагогічного середовища. Педагогічна майстерність визначається як найвищий рівень професійної
педагогічної діяльності, є проявом творчої активності особистості. Розглядаються етапи становлення майстерності вихователя закладу дошкільної освіти: елементарний, базовий, досконалий, творчий. Педагогічна майстерність
вихователя закладу дошкільної освіти визначається наявними у нього здібностями, які є важливою передумовою оволодіння педагогічною професією та елементом структури педагогічної майстерності. Наявність здібностей забезпечує успішне оволодіння професійними знаннями, вміннями і навичками. Педагогічну творчість у структурі професійної
компетентності вихователів закладів дошкільної освіти визначає особистісний компонент як самореалізацію педагога, усвідомлення себе як творчої індивідуальності, визначення індивідуальних шляхів свого професійного зростання,
створення та забезпечення програми самовдосконалення.
The article deals with the problem of professional competence of educators of preschool educational institutions. The structure
of professional competence, which is determined by its components: key, basic, special and partly professional competencies,
is analyzed. It is noted that professionally competent teacher carries out pedagogical activity, pedagogical communication
at a high level and achieves stably high results in the development and upbringing of children of preschool age. All structural
components of professional competence are aimed at the practical activity of the teacher of preschool education in form of skills
to solve specific pedagogical situations. Development of professional competence is the development of creative individuality,
susceptibility to pedagogical innovations and ability to adapt to the changing pedagogical environment. Pedagogical excellence
is defined as the highest level of professional pedagogical activity and is a manifestation of creative activity of the individual.
Stages of formation of skills of the teacher of preschool education are considered: elementary, basic, perfect and creative. Pedagogical
excellence of the educator is determined by their abilities, which are an important prerequisite for mastering pedagogical
profession and an element of the structure of pedagogical skills of the teacher of the preschool educational institution. The
presence of abilities ensures successful mastery of professional knowledge and skills. Pedagogical creativity in the structure of
professional competence is determined by the personal component as a self-realization of the teacher, awareness of themselves
as a creative individuality, identification of individual ways of their professional growth, creation and maintenance of a program
for self-improvement.