У статті обґрунтовано необхідність інтегративного підходу в змісті здоров’язбережувального навчання студентів-управлінців. Представлено аналіз навчальних планів і виокремлено дисципліни, що через інтеграцію змісту здатні впливати на формування у майбутніх менеджерів здоров’язбережувальних знань, умінь і навичок. Виявлено інтегративні взаємозв’язки у змісті навчальних планів для формування готовності майбутніх менеджерів до створення здоров’яорієнтованого середовища організації. Розкрито можливість використання інших підходів у системі професійної освіти майбутніх менеджерів для оптимізації інтегративного здоров’язбережувального навчання студентів-управлінців. Декларовано, що змістовна інтеграція фахових дисциплін у системі професійної освіти майбутніх менеджерів не лише сприятиме формуванню здоров’яорієнтованих управлінських навичок, а й дозволить постійно вдосконалювати методики і технології викладання.
The necessity of an integrative approach in the content of health-preserving studying of students-managers is grounded in the article. The analysis of curricula is presented; the disciplines are singled out, which, through the integration of content, can make influence to the formation of future managers’ health-preserving knowledge, skills and abilities. Integrative interconnections in the content of curricula are revealed for forming the readiness of future managers’ to create a health-oriented organization environment. The possibility of using other approaches in the system of professional education of future managers for the optimization of integrative health-preserving studying of students-man agers is revealed. It is declared that meaningful integration of professional disciplines in the system of professional education of future managers will promote not only the formation of health-oriented management skills, but also will allow to continuously improving of methods and technologies of teaching.