Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Гендерний аналіз підручників для першого класу з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Байдюк, Н. В.
dc.contributor.author Здір, Д. Р.
dc.date.accessioned 2020-02-06T09:17:35Z
dc.date.available 2020-02-06T09:17:35Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Байдюк, Н. В. Гендерний аналіз підручників для першого класу з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» / Н. В. Байдюк, Д. Р. Здір // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 68. – С. 8-12. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27188
dc.description.abstract Розкрито методику та результати гендерного аналізу підручників для першого класу з інтегрованого курсу “Я досліджую світ”. У процесі аналізу враховано: кількісну диспропорцію представлення осіб обох статей, зображення чоловіків /жінок переважно в стереотипних гендерних ролях, сегрегацію і поляризацію за ознакою статі, передачу загальнолюдських цінностей виключно через образ чоловіка, використання гендерно чутливої мови, наявність/ відсутність сексизму. Здійснений аналіз дав можливість встановити у досліджуваних підручниках наявність гендерних стереотипів, що мають негативний вплив на соціалізацію дітей, їх професійну та особистісну самореалізацію в майбутньому. Основними рекомендаціями щодо покращення змісту підручників є: усунення диспропорції представленості обох статей, зміна стереотипних зображень нестереотипними, приділення повноцінної уваги ролі жінок у суспільному житті. ua
dc.description.abstract В статье раскрыта методика и результаты гендерного анализа учебников для первого класса по интегрированному курсу “Я исследую мир”. В процессе анализа учитывались: количественная диспропорция представления лиц обоего пола, изображения мужчин/женщин преимущественно в стереотипных гендерных ролях, сегрегация и поляризация по признаку пола, трансляция общечеловеческих ценностей исключительно через образ мужчины, использование гендерно чувствительной речи, наличие/отсутствие сексизма. Проведенный анализ позволил установить в исследуемых учебниках наличие гендерных стереотипов, имеющих негативное влияние на социализацию детей, их профессиональную и личностную самореализацию в будущем. Основными рекомендациями по улучшению содержания учебников являются: устранение диспропорции представленности обоих полов, изменение стереотипных изображений на нестереотипные, раскрытие роли женщин в общественной жизни. ua
dc.description.abstract The article describes the methodology and results of gender analysis of textbooks for the first class from the integrated course "I explore the world". The analysis takes into account: the quantitative imbalance in the representation of persons of both genders, the representation of individuals of different genders only in stereotyped gender roles, segregation and polarization on the basis of gender, the image of universal values solely through the image of a man, the use / non use of a gender sensitive language, the presence / absence of sexism. As a result of the gender analysis of the textbooks on the integrated course I Explore the World" the quantitative imbalance in the representation of the individuals of both sexes, the presence of gender stereotypes. Positive features of analyzed publications are the single representation of male and female images in non stereotyped roles, image of emotions of boys. The analyzed textbooks need to be refined. It is necessary to replace stereotyped images and eliminate imbalance between the representation of both sexes. The main recommendation for avoiding this type of discrimination is the selection / creation of illustrations and texts in which men / boys and women / girls would be portrayed in a variety of different, rather gender stereotyped social roles. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject антидискримінаційна експертиза підручників ua
dc.subject гендерний аналіз ua
dc.subject підручники для початкової школи ua
dc.subject гендерна дискримінація ua
dc.subject гендерна соціалізація ua
dc.subject гендерний стереотип ua
dc.subject антидискриминационная экспертиза учебников ua
dc.subject гендерный анализ ua
dc.subject учебники для начальной школы ua
dc.subject гендерная дискриминация ua
dc.subject гендерная социализация ua
dc.subject гендерный стереотип ua
dc.subject non-discrimination examination of textbooks ua
dc.subject gender analysis ua
dc.subject textbooks for elementary school ua
dc.subject gender discrimination ua
dc.subject gender socialization ua
dc.subject gender stereotype ua
dc.subject.classification 373.3.091.64:305 (045) ua
dc.title Гендерний аналіз підручників для першого класу з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» ua
dc.title.alternative Гендерный анализ учебников для первого класса по интегрированному курсу «Я исследую мир» ua
dc.title.alternative The gender analysis of textbook`s of integrated course «I explore the world» for the first class ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу