У статті подане теоретичне обґрунтування наукової проблеми сучасного стану функціональності тьютора в системі професійної освіти. Визначено зміст понять “професійна освіта”, “тьютор”, “тьюторство”, “тьюторська система”. Основну увагу в роботі акцентовано на важливості впровадження функцій тьютора в освітній простір професійної освіти з метою удосконалення реалізації принципу індивідуалізації зі здобувачами освіти. Обґрунтовано ідею про те, що оволодіння майбутніми вихователями специфічними функціями тьютора забезпечить набуття навичок якісної професійної діяльності в системі професійної освіти. Авторами визначено власне бачення щодо переліку функцій тьютора в системі професійної освіти. Проаналізовано особливості виокремлення функцій тьютора в системі професійної освіти Франції та Великобританії. Автори доходять висновку про те, що сучасні пріоритети професійної підготовки майбутніх тьюторів передбачають впровадження принципу індивідуалізації у роботі зі студентами, а заклади освіти потребують формування нового покоління фахівців, здатних самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення. Оволодіння педагогами функціями тьютора забезпечить ефективне впровадження принципу індивідуалізації в умовах професійної освіти.
В статье представлено теоретическое обоснование научной проблемы современного состояния функциональности тьютора в системе профессионального образования. Определено содержание понятий “система образования”, “тьютор”, “тьюторство”, “тьюторская система”. Основное внимание в работе акцентировано на важности внедрения функций тьютора в образовательное пространство профессионального образования с целью усовершенствования реализации принципа индивидуализации с соискателями образования. Обоснована идея о том, что овладение будущими воспитателями специфическими функциями тьютора обеспечит приобретение навыков качественной профессиональной деятельности в системе профессионального образования. Авторами определено свое видение относительно перечня функций тьютора в системе профессионального образования. Проанализированы особенности выделения функций тьютора в системе профессионального образования Франции и Великобритании. Авторы приходят к выводу о том, что современные приоритеты профессиональной подготовки будущих тьюторов предусматривают внедрение принципа индивидуализации в работе со студентами, а учебные заведения требуют формирования нового поколения специалистов, способных самостоятельно мыслить, генерировать оригинальные идеи, принимать смелые, нестандартные решения. Овладение педагогами функциями тьютора обеспечит эффективное внедрение принципа индивидуализации в условиях профессионального образования.
The article gives a theoretical substantiation of the scientific problem of the modern state of the function of the tutor in the system of vocational education. The content of the concepts of “education system”, “tutor”, “tutory”, “tutor system” is determined. The main attention in the work is emphasized on the importance of introducing the functions of the tutor into the educational space of vocational education in order to improve the implementation of the principle of individualization with the applicants of education. The idea is that mastering the future tutors with the specific functions of the tutor will ensure the acquisition of skills of high-quality professional activity in the system of vocational education. The authors defined their own vision of the list of functions of the tutor in the system of vocational education. The peculiarities of the separation of the functions of the tutor in the system of vocational education of France and Great Britain are analyzed. The authors conclude that the current priorities of the professional training of future tutors include the introduction of the principle of individualization in working with students, and educational institutions need to form a new generation of specialists who can think independently, generate original ideas, make bold, non-standard decisions. Acquiring teachers the functions of the tutor will ensure the effective implementation of the principle of individualization in vocational education.