Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Науковий аналіз здобутків у галузі методичного забезпечення фахової підготовки майбутніх педагогів-музикантів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Остапенко, Н. І.
dc.date.accessioned 2019-12-11T13:58:33Z
dc.date.available 2019-12-11T13:58:33Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Остапенко, Н. І. Науковий аналіз здобутків у галузі методичного забезпечення фахової підготовки майбутніх педагогів-музикантів / Н. І. Остапенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 26. - С. 113-119. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26581
dc.description.abstract Удосконалення професійної підготовки майбутнього педагога-музиканта є одним із найактуальніших завдань сучасної музично-педагогічної освіти, а питання щодо методичного забезпечення і сьогодні залишаються недостатньо розробленими. Особливо гостро постає проблема в оновленні навчально- методичної бази для забезпечення ефективної підготовки майбутніх фахівців музичного мистецтва. У статті аналізуються здобутки науковців та педагогів у галузі методичного забезпечення підготовки майбутніх фахівців; розкрито їх вплив на розвиток теорії та методики музично-педагогічної освіти; висвітлено напрямки науково-методичних досліджень проблем формування особистості майбутнього педагога-музиканта; показано нові концептуальні підходи до професійної підготовки майбутніх фахівців. ua
dc.description.abstract The relevance of the study. Improve of professional music teachers` training is one of the most urgent tasks of modern musical education. The question of methodological support is still insufficiently developed today. Particularly acute is the problem in updating the teaching and methodological base to ensure the effective training process of music teachers` professional training. The purpose of the article is seen in the analysis of the achievements of the problems of music-teaching education; in their influence on the methodical provision of professional training of music teachers`. Discussion. Understanding the current problems of music teachers` training education is impossible without resorting to the history of arts pedagogy. That defines value orientations, arming with historical consciousness. It plays a decisive role in educational practice in Ukraine. For the construction of effective mechanisms in the musical-pedagogical branch, one should not only analyze the experience of foreign and domestic pedagogical systems, but deliberately explore, synthesize and rely on the scientific achievements of previous generations of teachers. Findings/Originality. The paper analyzes the achievements of Ukrainian scientists and educators in the field of methodical provision of music teachers` training. Their influence on the development of the musical-pedagogy theory and methodology are revealed. The directions of scientific and methodological studies of forming of creative personality of musical teachers are covered. New conceptual approaches to professional musical and pedagogy training of future specialists are shown. The article makes review of Ukrainian scientists` publications dedicated for development of country-wide musical and pedagogic education; is analyzed some works for problems of history of the development of musical-pedagogy departments and music educational institutions. It makes to analyze of academic thesis researches are devoting for music teachers` training covering certain historical periods of the development of the musical and pedagogy industry in different regions of Ukraine. The analytical systematizing approach of research achievements and scientific legacy of Ukrainian authors` of great importance for development of theory, methodology of country-wide pedagogical education but also are influenced for the practice training of music teachers. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject методичне забезпечення ua
dc.subject музично-педагогічна освіта ua
dc.subject науково-педагогічне дослідження ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject майбутній учитель музичного мистецтва ua
dc.subject musical-pedagogy education ua
dc.subject scientific and pedagogical research ua
dc.subject professional music teachers` training ua
dc.subject.classification 78 (371.3) ua
dc.title Науковий аналіз здобутків у галузі методичного забезпечення фахової підготовки майбутніх педагогів-музикантів ua
dc.title.alternative Scientific and systematic analysis of methodological support achievements in music teachers training ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics