Автор статті, спираючись на результати порівняльного аналізу творів С. Х. Чавдарова та одного із відомих його послідовників, автора книги «Виховати вихователя. Замітки з філософських питань педагогіки і педагогічних проблем філософії» В. О. Босенка, висуває і обгрунтовує думку про те, що С. Х. Чавдаров вніс великий вклад в формування світоглядних засад сучасної системи освіти і був одним із найяскравіших представників демократичної, творчої, орієнтованої на всебічний розвиток кожної особистості тенденції в педагогіці, потенціал якої не вичерпаний ще і сьогодні.
Автор статьи, опираясь на результаты сравнительного анализа произведений С. Х. Чавдарова и одного из известных его последователей, автора книги «Воспитать воспитателя. Заметки по философским вопросам педагогики и педагогических проблем философии» В. А. Босенко, выдвигает и обосновывает мнение о том, что С. Х. Чавдаров внес большой вклад в формирование мировоззренческих основ современной системы образования и был одним из самых ярких представителей демократической, творческой, ориентированной на всестороннее развитие каждой личности тенденции в педагогике, потенциал которой не исчерпан еще и сегодня.
The article is based on the results of the comparative analysis of works of S. Kh. Chavdarov and one of his famous followers, the author of the book "Educate the educator. Notes on philosophical questions of pedagogy and pedagogical problems of philosophy" - V. O. Bosenko. So author proposes and justifies the idea that S. Kh. Chavdarov made a great contribution to the formation of ideological foundations of the modern educational system and was one of the brightest representatives of the democratic, creative, oriented towards the comprehensive development of each person's tendencies in pedagogy, whose potential is not drained even today.