У статті представлені клінічні і педагогічні аспекти проблеми, на основі яких складені рекомендації для вчителя-логопеда з обстеження мови і моторних функцій у дітей старшого дошкільного віку з дизартричними розладами і легкою патологією опорно-рухового апарату. Авторська бальна система оцінки виконання рухів дітьми дозволяє проаналізувати співвідношення між мовленнєвими і моторними порушеннями в цілому, будучи основою для індивідуалізації корекційних програм.
В статье представлены клинические и педагогические аспекты проблемы, на основе которых составлены рекомендации для учителя-логопеда по обследованию речи и моторных функций у детей старшего дошкольного возраста с дизартрическими расстройствами и легкой патологией опорнодвигательного аппарата. Авторская бальная система оценки выполнения движений детьми позволяет проанализировать соотношение между речевыми и моторными нарушениями в целом, являясь основой для индивидуализации коррекционных программ.
The article presents the clinical and educational aspects, which are composed on the basis of recommendations for speech therapy teacher survey of speech and motor functions in children with preschool age dizartricheskimi disorders and mild disorders of the musculoskeletal system. Author's point system evaluation of the implementation of motions allows children to analyze the relationship between speech and motor disorders, as a basis for individualization of correctional programs.