У статті розглянута специфіка смислового сприйняття мовлення дітей з мовленнєвими порушеннями. Показано, що проблеми розуміння мовлення на різних рівнях у таких дітей обумовлені особливостями їх мовленнєвого та когнітивного розвитку. У зв'язку з цим обґрунтований психолінгвістичний підхід до діагностики та корекції труднощів розуміння мовлення в умовах мовленнєвого порушення. Автором розкрито зміст спеціальних вправ, які можуть бути використані в логопедичної роботі для розвитку семантичних операцій.
В статье рассмотрена специфика смыслового восприятия речи детей с речевыми нарушениями. Показано, что проблемы понимания речи на разных уровнях у таких детей обусловлены особенностями их языкового и когнитивного развития. В связи с этим обоснован психолингвистический подход к диагностике и коррекции трудностей понимания речи в условиях речевой патологии. Автором раскрыто содержание специальных упражнений, которые могут быть использованы в логопедической работе для развития семантических операций.
The issue centers on specific characteristics of speech comprehension of children with speech impairments. The problems of speech comprehension in different levels, which are caused the disbalance in development of decoding and cognitive components of speech comprehension, are presented. The importance of psycholinguistic aspect of diagnostic and correction of speech comprehension is substantiated as a perspective research trend. The author presents the content of special exercises which can be used in speech therapist’s work for developing semantic operations.