Контент-аналіз освітньо-професійних програм, навчальних планів, робочих програм підготовки майбутніх
учителів фізичної культури показав, що серед навчальних дисциплін, які підлягають обов’язковому вивченню, для
розвитку педагогічної майстерності найбільш важливими є: «Вступ до спеціальності», «Педагогіка», «Психологія»,
«Культура професійного мовлення та спілкування» та ін.
Однак результати констатувального етапу експерименту показали низький рівень розвитку педагогічної
майстерності майбутнього учителя фізичної культури. Виявлено низку недоліків, що ускладнюють процес розвитку
педагогічної майстерності майбутнього учителя фізичної культури, серед яких: незначний зв’язок теорії з практикою;
теоретична підготовка студентів не носить інтерактивного характеру; традиційні методи навчання у ЗВО; обмежена
кількість посібників і методичних рекомендацій щодо висвітлення значення розвитку педагогічної майстерності
майбутнього учителя фізичної культури та її впливу на професійну діяльність; незначна кількість завдань, спрямованих
на розвиток цієї особистісної характеристики.
The content
analysis of degree programmes, curricula and syllabi of professional training of future physical education teachers shows that such
compulsory courses asIntroduction to Profession, Pedagogy, Psychology, Culture of Professional Speech and Communication are
the most important for developing pedagogical mastery. However, the results obtained from confirming experiment demonstrate the
low level of pedagogical mastery in future physical education teachers. There are certain problems which complicate the process of
developing pedagogical mastery in future physical education teachers. They include a vague connection between theory and
practice; theoretical training of students lacks interactivity; traditional methods of teaching and learning; a limited number of
textbooks and methodological recommendations for highlighting the importance to develop pedagogical mastery in future physical
education teachers and its impact on professional activities; lack of tasks aimed at developing this personal quality