У статті досліджено динаміку показників психоемоційного стану студентів після впровадження методичної
системи фітнес-технологій. У цілому можна констатувати, що застосування методичної ситеми фітнес-технологій
позитивно впливає на самопочуття, активність і настрій студентів, які проводяться за шкалою самооцінки. Найбільш
позитивно на самопочуття студентів сприяли заняття фітнес-технологіями в яких застосовувалися дихальні вправи.
Активність студентів експериментальних груп як чоловіків, так і жінок підвищувалася у середині практичних занять в
яких застосовувалися аеробіка, біг, рухливі та спортивні ігри. При цьому найбільш помітно даний показник підвищувався
після занять спортивними іграми. Узагальнюючи результати експериментальних досліджень під час вивчення
психоемоційного стану студентів можна констатувати, що застосування методичної системи фітнес-технологій в
освітній процес із фізичного виховання позитивно впливає на емоційний стан і суттєво покращує рухову активність
студентів.
In the article the dynamics of indicators of psychoemotional state of students after introduction of methodical
system of fitness technologies is investigated. In general, it can be stated that the use of the methodical system of fitness technology
positively affects the state of health, activity and mood of students, conducted on the scale of self-esteem. During the period of the
pedagogical experiment, students of experimental groups significantly improved the indicators of state of health, activity and mood.
The emotional state of the students of the control groups who were engaged in the current system of physical education during the
pedagogical experiment has practically no significant changes (Р 0,05). Experimental studies have also made it possible to
establish that the use of fitness technology in the educational process of physical education can significantly improve visual
operational and spontaneous memory. The most positively contributed to the state of health of students with fitness techniques in
which used respiratory exercises. The activity of students of experimental groups, both men and women, increased in the middle of
practical classes in which aerobics, running, moving and sports games were used. At the same time, the most noticeable indicator
was raised after sports games. Summarizing the results of experimental studies in the study of the psycho-emotional state of
students, one can state that the use of the methodical system of fitness technologies in the educational process of physical
education positively affects the emotional state and significantly improves the motor activity of students.