Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Інтеграція музично-ритмічного виховання молодших школярів у хореографічне навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Полякова, А. С.
dc.date.accessioned 2019-08-06T13:29:52Z
dc.date.available 2019-08-06T13:29:52Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Полякова, А. С. Інтеграція музично-ритмічного виховання молодших школярів у хореографічне навчання / А. С. Полякова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість вчителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 31 (41). - С. 123-126. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25374
dc.description.abstract У статті розглядається проблема інтеграції музично-ритмічного виховання молодших школярів у хореографічне навчання. Інтеграція музично-ритмічного виховання являється невід’ємною складовою хореографічного навчання та інтегрує у собі прояв музичного та хореографічного мистецтв, що в свою чергу дозволяє розвивати індивідуальні творчі здібності майбутніх вихованців-хореографів, актуалізує їхню творчу діяльність, формує творче мислення, визначає можливість творчої самореалізації та саморозвитку за допомогою музично-ритмічного виховання. ua
dc.description.abstract The article is concerned with the issue of integration of junior pupils’ music and rhythm education into choreography training. The integration of music and rhythm education is the essential constituent of choreography training and it combines the manifestation of both music and choreography arts, which in its turn enables to shape the prospective choreographers’ individual artistic skills; enhances their creativity; fosters creative thinking; determinates the possibility of their artistic self-fulfilment and selfdevelopment via music and rhythm education. The question of a child’s holistic/integral and harmonious development is one of the uppermost issues within aesthetic education domain at junior school nowadays. As a matter of fact, today’s teacher must secure each prospective social individual not only with profound knowledge, awareness and skills of certain school subjects and thus to develop a child within the aspect of his personal information fulfilment, but also to shape the definite proportion with the world, the ability of mutual interaction with the surroundings. In accordance with this, the teacher ought to face the great challenge of shaping the learners’ coherent vision of life phenomena, events, and the world itself. According to the State standard of Ukrainian junior general/basic education, the field of art contains conceptual lines/models embracing the key art types, such as: music, decorative art, choreography, the screen art. The prevalent conceptual models are music and visual arts the contents of which integrate with other conceptual elements, the synthetic arts. One of the ways of overcoming inconsistency, non-systematicity, fragmentation in junior pupils’ grasp of school subjects, securing coherent awareness and understanding of the education material/content is the integral focusing on school teaching and upbringing. Within the process of integral school subjects teaching/training, art disciplines in particular, the child is able to comprehend the essence of phenomena, notions or actions; young learners elaborate complex practical knowledge and skills contributing to a child’s effective interaction with the surroundings. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject музично-ритмічне виховання ua
dc.subject молодші школярі ua
dc.subject хореографія ua
dc.subject інтеграція ua
dc.subject music and rhythm education ua
dc.subject junior pupils ua
dc.subject choreography ua
dc.subject integration ua
dc.subject.classification 373.3.091:78.087.68]:792.8 ua
dc.title Інтеграція музично-ритмічного виховання молодших школярів у хореографічне навчання ua
dc.title.alternative Integration of junior pupils’ music and rhythm education into choreography training ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу