Ця стаття присвячена дослідженню основних етапів генези сучасного
науково-теоретичного підґрунтя соціальної роботи з дітьми-аутистами. Було
визначено три основні етапи генези: медико-психіатричний, психолого-
педагогічний та етап оформлення соціальної роботи як самостійної науки. В
рамках кожного етапу відбулися значні досягнення стосовно дослідження
дитячого аутизму. Особлива увага була сконцентрована на етапі оформлення
соціальної роботи як самостійної науки, в рамках якого розглядався стан
наукової дослідженості соціального супроводу сімей, в яких виховуються діти-аутисти, формування інклюзивного соціального середовища та сприятливого
культурного простору дітей-аутистів. Встановлено, що в рамках цього етапу
актуалізувалися комплексні міждисциплінарні дослідження закономірностей
формування сприятливого для дітей-аутистів соціального середовища на мікро-,
мезо- та макрорівнях. У майбутньому це спонукає до розкриття
закономірностей соціальної роботи з формування соціального середовища
дружнього до дітей-аутистів на рівні громади та всього суспільства.
This article dedicated to exploring of the main stages of the genesis of modern
scientific and theoretical bases of social work with autistic children. Three main stages
of genesis were determined: medical and psychiatric, psychological and pedagogical
and stage of the reverent of social work as an independent science. There have been
considerable achievement on the study of childhood autism in each phase. Particular
attention was focused on the stage of the reverent of social work as an independent
science in which reviewed the state of scientific axis of social support for families in
which autistic children are being brought up, formation of an inclusive social
environment and a favorable cultural space for autistic children. It was established that
in this stage the complex interdisciplinary studies of the patterns of the formation of a
favorable social environment for autistic children at micro, meso and macro levels were
actualized. In the future this prompts to the disclosure of the patterns of social work on
the formation of friendly social environment to autistic children at the level of the
community and the whole society.