В статті обґрунтовується взаємозв’язок соціальної педагогіки та
соціальної роботи; розкриваються точки перетину в практичній сфері, а також
вплив соціальної роботи на особливості вибору механізмів соціальної педагогіки.
Водночас науковці наголошують на тому, що роль педагогіки в соціальній роботі
диктує можливість використання сукупності педагогічних технологій. Окрім
того, визначено складові педагогічних елементів у структурі діяльності
соціального працівника. Особливості соціальної роботи диктують необхідність
зв’язку з виховними принципами (гуманізації, взаємодії, самовдосконалення,
самовиховання). Охарактеризовано функції соціальної роботи з педагогічним
змістом: соціально-педагогічна, попереджувально-профілактична, діагностична,
комунікативна, морально-гуманістична. Визначено професійні ролі соціального
працівника, які відображають педагогічний потенціал – педагог, коректор,
оцінювач, організатор.
The relationship between social pedagogy and social work is substantiated in the
article; the points of intersection in the practical sphere are revealed, as well as the
influence of social work on the peculiarities of choosing the mechanisms of social
pedagogy.
At the same time, the scientists emphasize that the role of pedagogy in social
work dictates the possibility of using a combination of pedagogical technologies. In
addition, the constituents of the pedagogical elements in the structure of the social
worker’s activity are determined. The particularities of social work dictate the
connection necessity with educational principles (humanization, interaction, selfcompletion,
self-education).
The functions of social work with pedagogical content are characterized: sociopedagogical,
anticipatory and preventive, diagnostic, communicative, moral and
humanistic. The professional roles of the social worker are determined, which reflect
the pedagogical potential - teacher, proofreader, appraiser, organizer.