Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сучасні погляди на проблему фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з розладами аутистичного спектру в умовах спеціалізованого закладу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Омельчук, О. В.
dc.contributor.author Дяченко, Л. А.
dc.date.accessioned 2019-07-31T09:37:19Z
dc.date.available 2019-07-31T09:37:19Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Омельчук, О. В. Сучасні погляди на проблему фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з розладами аутистичного спектру в умовах спеціалізованого закладу / О. В. Омельчук, Л. А. Дяченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 2 (108). - С. 131-135. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25301
dc.description.abstract У статті розглядаються погляди сучасних вітчизняних та зарубіжних науковців на проблему розладів аутистичного спектру дітей та погляди науковців на фізичну терапію дітей молодшого шкільного віку з розладами аутистичного спектру. ua
dc.description.abstract According to the Ministry of Education and Science, there are currently 630 students with autism spectrum disorders in Ukraine. Of these, 175 children are in inclusive and special classes of general education schools. At the same time, in 2016, 6,259 cases of diagnosis of "childhood autism" were recorded. Autism is one of the main causes of childhood disability. The prognosis depends on the degree of severity of autistic disorders, the presence or absence of organic lesions, the development of intelligence, language and timeliness of therapeutic measures. It is known that in the absence of treatment, correctional care, nearly 70% of children with autism continue to have severe invalidating disorders and require constant care of third parties. Timely treatment and correctional intervention significantly improves the prognosis. Disorders of the autistic spectrum today are considered not only as clinical, psychological and pedagogical but also as a physiotherapeutic problem, which is related to the society's need to involve in the educational space those categories of children who were previously recognized as not being subject to study. This makes scientific substantiation and development of methods of correctional and physiotherapeutic work with autistic children more and more relevant. Consequently, modern studies prove that physiotherapeutic methods of treatment are auxiliary and are used in combination with other methods of exposure: drug therapy, diet therapy, exercise therapy, neuropsychological correction, TOMATIS, micro polarization. osteopathy, speech therapy, defectology, sand therapy, massage, water rehab, heliotherapy, etc. Work with each child should be done taking into account his individual characteristics, needs and requests. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject розлади аутистичного спектру ua
dc.subject аутизм ua
dc.subject молодший шкільний вік ua
dc.subject фізична терапія ua
dc.subject autism spectrum disorders ua
dc.subject autism ua
dc.subject junior school age ua
dc.subject physical therapy physical therapy of the children of junior school age with autism spectrum disorders ua
dc.title Сучасні погляди на проблему фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з розладами аутистичного спектру в умовах спеціалізованого закладу ua
dc.title.alternative The modern views on the problem of physical therapy of the children of the junior school age with the autism spectrum disorders in a specialized institution ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу