Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до продуктивної діяльності з учнями засобами візуального моделювання

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Ліхіцька, Лариса Миколаївна
dc.date.accessioned 2019-07-23T09:08:42Z
dc.date.available 2019-07-23T09:08:42Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ліхіцька, Л. М. Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до продуктивної діяльності з учнями засобами візуального моделювання / Л. М. Ліхіцька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 25 (30). - С. 33-36. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25188
dc.description.abstract Висвітлено особливості підготовки студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до роботи з учнями інноваційними засобами. Розглянуто зміст візуального моделювання та його вплив на підготовку майбутніх учителів музичного мистецтва до продуктивної діяльності з учнями. Основні напрямки впровадження візуального моделювання: орієнтація на індивідуальні форми мистецького навчання; активізація творчої самостійності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів; функціонування консультативного підходу до музично-інформаційної діяльності. Виокремлено значення консультативного підходу до підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до продуктивної діяльності з учнями. Воно полягає в тому, що у процесі конструювання і реалізації інноваційної педагогічної діяльності необхідно орієнтуватися на особистість як мету, суб’єкт та результат ефективності цієї роботи. Інноваційна діяльність вчителя музичного мистецтва виявляється у завчасному проектуванні навчально-освітнього процесу, у цілепокладанні, визначенні мети, завдань, змісту та конкретних технологій мистецького інноваційного навчання. ua
dc.description.abstract The article reveals specific features of the preparation of future teachers of musical art for productive work with pupils in secondary schools. Illustrating the peculiarities of the preparation of students of the faculties of the arts of the pedagogical universities for working with the students with innovative means, in particular, the means of visual modeling. The content of visual modeling and its influence on the training of future teachers of musical art for productive activity with pupils is considered. The main directions of implementation of visual modeling are: orientation to individual forms of artistic education; activization of creative independence of students of faculties of art of pedagogical universities; functioning of an advisory approach to musical and informational activity. Relying on the research of domestic and foreign scientists, we considered innovations as opposed to pedagogical innovations as the final result of the complex process of creation, dissemination and use on a scientific basis of a new pedagogical tool for more effective satisfaction of the already known social needs in a separate collective for the purpose of modernization or rationalization of education and upbringing Such innovations will have a radical (highest level of negligence) or modified (partial changes and combinations) character. Pedagogical innovation activity is a complex, integrated process that includes both pedagogical innovations in their life cycle of invention, communication and evaluation, and their result - innovation and creative approach. The importance of the advisory approach to the training of future teachers of musical art for productive activity with students is emphasized, that in the process of designing and implementing innovative pedagogical activities it is necessary to focus on the person as a goal, a subject and the result of the effectiveness of this work. The innovative activity of the teacher of musical art is manifested in the timely design of the educational process, in goal setting, the definition of goals, objectives, content and specific technologies of artistic innovation training. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject засоби візуального моделювання ua
dc.subject консультативний підхід ua
dc.subject підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва ua
dc.subject продуктивна діяльність з учнями ua
dc.subject advisory approach ua
dc.subject means of visual modeling ua
dc.subject preparation of future teachers of musical art ua
dc.subject productive activity with students ua
dc.subject.classification 378.011.36:785 ua
dc.title Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до продуктивної діяльності з учнями засобами візуального моделювання ua
dc.title.alternative Training of future music arts teachers for professional activity with studies ways of visual modeling ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics