Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Самооценка физического развития школьников в контексте гендерного аспекта

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Марченко, О. Ю.
dc.date.accessioned 2019-07-19T11:44:11Z
dc.date.available 2019-07-19T11:44:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Марченко, О. Ю. Самооценка физического развития школьников в контексте гендерного аспекта / О. Ю. Марченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 11 (105). - С. 79-85. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25150
dc.description.abstract Наше исследование посвящено изучению самооценки физического развития юношей и девушек разных возрастных групп и выявлению взаимосвязи между общим уровнем самооценки физического развития школьников и принадлежностью их к психологическому типу личности. В исследовании приняли участие 628 человек (юношей - 282; девушек - 346). Для решения задач нашего исследования были использованы следующие методики: тест-опросник «Самоописание физического развития», стандартезированное тестирование С. Бем «Маскулинность-фемининность», методы математической статистики. В результате исследований определено, что самооценка физического развития школьников имеет высокий и завышенный уровень, что составляет 80-85% от максимального балла. В результате кластерного анализа выявлено, что среди юношей и девушек, которые имеют завышенный уровень самооценки физического развития, большинство респондентов маскулинного типа. Средний уровень самооценки имеют преимущественно респонденты андрогинного типа. Полученные в результате исследования данные дают нам право утверждать о существовании гендерных отличий между показателями самооценки физического развития школьников, что непосредственно влияет на уровень их общей самооценки. ua
dc.description.abstract Наше дослідження присвячене вивченню самооцінки фізичного розвитку юнаків і дівчат різних вікових груп і виявленню взаємозв'язку між загальним рівнем самооцінки фізичного розвитку школярів і приналежністю їх до психологічного типу. У дослідженівзяли участь 628 осіб (юнаків - 282; дівчат – 346). Для вирішення завдань нашого дослідження було використано наступні методики: тест-опитувальник «Самоопис фізичного розвитку», стандартизоване тестування С. Бем «Маскулінність-фемінінність», методи математичної статистики. За результатами дослідження визначено, що самооцінка фізичного розвитку школярів має високий та завищенний рівні, що становить 80-85% від максимального балу. У результаті кластерного аналізу виявлено, що серед юнаків та дівчат, які мають заввищенний рівень самооцінки фізичного розвитку, більшість респондентів - маскулинного типу. Середній рівень самооцінки мають переважно респонденти андрогінного типу. Отримані дані дають нам право стверджувати про існування гендерних відмінностей між показниками самооцінки фізичного розвитку школярів, що безпосередньо впливає на рівень їх загальної самооцінки. ua
dc.description.abstract National university of physical education and sport of Ukraine. This article contains reviews of various aspects of gender problems and gender approach in physical education of pupils. Our research is devoted to scrutinize the differences between self-esteem of physical development of the youth of different age, who are engaged and aren't engaged in physical activities and revealing the connection between the general level of self-esteem of the respondents and their belonging to the psychological type of personality. For examining the physical self-esteem level was used questionary "Self-description of physical development". It is proved, that self-esteem of physical development has high and overstated level and composes 80-85% from highest point. Based on the results of cluster analysis it was diagnosed, that among young males, who have overstated self-esteem level of physical development most of respondents belong to masculine type. Average level of self-esteem displayed mostly by respondents of androgynal type. Revived results let us assert that the essential gender distinction exist among the own characteristic of the girls of different age. This fact has a direct influence on the level of general self-esteem. The differences between sportsmen and respondents who don't going on for sport were identified. Thus, received data could be used as a base for further gender researches in the field of physicals culture and sport, the results of which will be used as a theoretic ground for conception of gender approach in physical education of pupils. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject школьники ua
dc.subject гендерные различия ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject физическая культура ua
dc.subject юноши ua
dc.subject девушки ua
dc.subject самооценка физического развития ua
dc.subject андрогинность ua
dc.subject феминность ua
dc.subject маскулинность ua
dc.subject школярі ua
dc.subject гендерні відмінності ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject фізична культура ua
dc.subject юнаки ua
dc.subject дівчата ua
dc.subject самооцінка фізичного розвитку ua
dc.subject андрогінність ua
dc.subject фемінність ua
dc.subject маскулінність ua
dc.subject pupils ua
dc.subject gender differences ua
dc.subject physical self ua
dc.subject physical education ua
dc.subject physical culture ua
dc.subject juveniles ua
dc.subject girls ua
dc.subject self-esteem of physical development ua
dc.subject masculinity ua
dc.subject femininity ua
dc.subject androgenity ua
dc.subject.classification 796.011.3 053.2 / - 53.7:159.922.7 ua
dc.title Самооценка физического развития школьников в контексте гендерного аспекта ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу