У статті розглянуто основні ідеї конструк
тивістської епістемології. Вводиться інструмен тальне поняття знання як концептуальної схеми реальності, що створюється когнітивним суб’єктом, на відміну від знання як відображення об’єктивної
реальності. Обґрунтовується необхідність розрізнен ня навчання на основі конструктивістського понят тя розуміння і навчання -тренування. Розглядаються практичні наслідки конструктивістських принципів
освіти для філософії освіти та, зокрема, для методи ки викладання філософських дисциплін. Вказується на важливість перевірки
концептуальних схем, що їх мають студенти до початку вивчення курсу філософії.
This article is devoted to the main ideas of constructivist epistemology and philosophy of education. Knowledge is based on the conceptual schemes of reality; it is constructed by cognitive subject rather than represents objective reality. It is justified, that learning needs differentiation on the base of construc
tivistic understanding of training. The practical consequences of the educatio nal constructivistic principles for philosophy of education and for teaching of philocophical subjects are examined.