Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні умови подолання професійних деформацій практичних психологів у системі післядипломної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чемодурова, Юлія Миколаївна
dc.date.accessioned 2019-06-13T13:36:56Z
dc.date.available 2019-06-13T13:36:56Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Чемодурова, Юлія Миколаївна. Психологічні умови подолання професійних деформацій практичних психологів у системі післядипломної освіти : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Чемодурова Юлія Миколаївна ; наук. керівник Гура Тетяна Євгеніївна ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2019. - 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24743
dc.description.abstract Дисертація присвячена дослідженню психологічних умов подолання професійних деформацій практичних психологів у системі післядипломної освіти. Визначено сутність професійних деформацій практичного психолога як особливого особистісно-професійного явища, психологічним механізмом виникнення та розвитку якого є генералізація деструктивної установки. Виявлено чинники (особистісні, організаційні, статусно-рольові) та особливості прояву професійних деформацій практичних психологів на різних рівнях організації психіки, критерії їх розвитку за визначеними компонентами структури особистості (особистісно- смисловим, когнітивним, регулятивним, рефлексивним), рівні їх розвиненості (низький / початковий, середній, високий) та психологічні умови подолання у системі післядипломної освіти: усвідомлення сутності професійних деформацій, методів їх самодіагностики, успішної профілактики та корекції через оновлення змісту післядипломної освіти; гармонізація професійної Я-концепції шляхом розхитування генералізованої деструктивної установки; активізація механізмів професійної самоорганізації завдяки створенню рефлексивного освітньо- професійного середовища у закладі післядипломної освіти. Розроблено модель та апробовано авторську програму подолання професійних деформацій практичних психологів шляхом реалізації в системі післядипломної освіти визначених психологічних умов, доведено ефективність та доцільність її впровадження в процес підвищення кваліфікації практичних психологів. ua
dc.description.abstract Диссертация посвящена исследованию психологических условий преодоления профессиональных деформаций практических психологов в системе последипломного образования. Определена сущность профессиональных деформаций как особого личностно-профессионального явления, психологическим механизмом возникновения и развития которого является генерализация деструктивной установки. Выявлены факторы (личностные, организационные, статусно-ролевые) и особенности проявления профессиональных деформаций практических психологов на разных уровнях организации психики; определены критерии их развития, которые соответствуют определенным компонентам структуры личности (личностно-смысловой, когнитивный, регулятивный, рефлексивный), уровни (начальный, средний, высокий) развития и психологические условия преодоления данного явления в системе последипломного образования: осознание сущности профессиональных деформаций, методов их самодиагностики, успешной профилактики и коррекции через обновление содержания последипломного образования; гармонизация профессиональной Я-концепции путем расшатывания генерализованной деструктивной установки; активизация механизмов профессиональной самоорганизации благодаря созданию рефлексивной образовательно-профессиональной среды в учреждении последипломного образования. Разработана модель и апробирована авторская программа преодоления профессиональных деформаций практических психологов путем реализации в системе последипломного образования выделенных психологических условий; доказана эффективность и целесообразность ее внедрения в процесс повышения квалификации практических психологов. ua
dc.description.abstract The thesis is devoted to the psychological conditions of overcoming of professional deformation of practical psychologists in the system of postgraduate education. It was defined as the content of professional deformations as the special personal and professional phenomenon. Its psychological mechanism of appearance and development is the generalization of destructive arrangement. The factors (personal, organizational, status and role) of development and the features of manifestation of professional deformation of practical psychologists at the different levels of the organization of mental (personal and semantic, cognitive, regulatory, reflexive) were empirically investigated. The criteria of their development and levels (initial, average, high), and also psychological conditions of their overcoming in the system of postgraduate education were defined: awareness of practical psychologists of essence of specialists professional deformation, methods of their self-diagnostics, successful prophylaxis and correction through the update of maintenance of postgraduate education; harmonization of practical psychologists professional I- conception entrance to a professional association; activation of mechanisms of practical psychologists professional self-organization due to creation of reflexive educationally professional environments in establishment of postgraduate education. The model and the author's program of overcoming professional deformation of practical psychologists were proved by the realization in the system of postgraduate education of the psychological conditions. The efficiency and expediency of their implementation in the process of professional development of practical psychologists was proved. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М.П. Драгоманова ua
dc.subject професіогенез ua
dc.subject професійні деформації практичних психологів ua
dc.subject професійне вигорання ua
dc.subject професійна Я-концепція ua
dc.subject професійна самоорганізація ua
dc.subject психологічні умови подолання професійних деформацій ua
dc.subject компоненти структури особистості ua
dc.subject післядипломна освіта ua
dc.subject профессиогенез ua
dc.subject профессиональные деформации практических психологов ua
dc.subject профессиональное выгорание ua
dc.subject профессиональная Я ua
dc.subject концепция ua
dc.subject профессиональная самоорганизация ua
dc.subject компоненты структуры личности ua
dc.subject психологические условия преодоления профессиональных деформаций ua
dc.subject последипломное образование ua
dc.subject genesis professional ua
dc.subject practical psychologists’ professional deformation ua
dc.subject burnout ua
dc.subject professional I-conception ua
dc.subject professional self-organization ua
dc.subject psychologicalconditions of overcoming of professional deformation ua
dc.subject components of the structure of thepersonality ua
dc.subject postgraduate education ua
dc.subject.classification 37.013.77:331.546:378.046.4(043.3) ua
dc.title Психологічні умови подолання професійних деформацій практичних психологів у системі післядипломної освіти ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу