Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Клепко, C.
dc.date.accessioned 2013-03-20T08:23:18Z
dc.date.available 2013-03-20T08:23:18Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Клепко C. Інтеграція і поліморфізм знання у вищій освіті / C. Клепко // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2005, №2. - С. 20-35 ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2427
dc.description.abstract Мета статті — розкриття поліморфізму та інтеграції знання у ситуації кризи картезіанської схеми університетської системи освіти і доктрини спеціалізацій. Втрата довіри до ідеалістичних супер структур і метанаративів змушує вищу школу шукати нові парадигми розвитку, здійснювати інституційну реструктуризацію на основі «мистец тва і науки нових ступенів» — конструювання ефек тивних компетентностей і кваліфікацій у випускників ВНЗ. Множинність інтерпретацій інтеграції як принципу і механізму вищої освіти виявляється у формах внутріпредметної, «експансіоністської», філософської, інформатиза ційної, технологічної, особистісно зорієнтованої інтеграції знань, міждисци плінарного, трансдисциплінарного та постдисциплінарного університету і знімається розрізненням холістського, трансверсального та «естетичного» типів інтеграції знань залежно від розуміння ієрархії між «цілим», «сумою частин цілого» та «усім». Досліджується перебудова освіти та утиск інфор мації засобами візуалізації на основі естетичних закономірностей. З’ясовуються альтернативи ідеалу єдності науки, концепціям холістської псевдоінтеграції, дидактиці екстенсивної інтеграції. Процеси інтеграції концептуалізуються у голографічній моделі вищої освіти як єдності предметної (ресологічної), опорної(знаннєвої) та комунікативної хвиль освіти на основі розуміння людини як «точки перетину усіх планів буття». Філософія освіти трактується як теорія інтеграції людини зі світом, суспільством та світом знань, а практичні проблеми розробки навчальних програм і нових спеціальностей як виклик її розвитку. ru_RU
dc.description.abstract To disclose knowledge polymorphism and integration under crisis condi tion of Cartesian scheme of university system of education and doctrine of spe cializations is the purpose of the article. The loss of trust to idealistic superstruc tures and meta narrative make higher school to search for a new paradigm of development, to carry out institutional re structuring on a basis of «arts and sci ences of the new degrees» such as designing effective competences and qualifi cations of the High School graduates. Plurality of integration interpretations as a principle and mechanism of Higher Education is found out in the forms of internal subject, «expansionist», philosophical, information science, techno logical, personality oriented knowledge integration, and also interdisciplinary, trans disciplinary and post disciplinary university. The distinction between holistic, transversal and «aesthetic» types of knowledge integration depending on understanding of a hierarchy between «whole», «sum of the parts of the whole» and «all» is given. The education formation and information compres sion by means of visualization on the basis of aesthetic laws are investigated. The alternatives to the ideal of science unity, holistic pseudo integration concepts, and extensive integration didactics are found out. Integration processes are con ceptualized in the holographic model of Higher Education as а unity of subject (resological), basic (knowledge) and communicative «waves of education» based on comprehension of a man as «a cross point of all plans of being». Philosophy of Education is treated as a theory of integration of a man with the world, society and «the world of knowledge», and practical problems of the edu cational programs and new specialties designe — as a challenge to its develop ment. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво "Майстер-клас" ru_RU
dc.subject інтеграція ru_RU
dc.subject поліморфізм знання ru_RU
dc.subject вища освіта ru_RU
dc.subject integration ru_RU
dc.subject polymorphism of knowledge ru_RU
dc.subject higher education ru_RU
dc.title Інтеграція і поліморфізм знання у вищій освіті ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу