У статті розглянуто проблему морального виховання учнів у позакласній виховній роботі сучасних закладів початкової освіти. Проаналізовано ступінь дослідження цієї проблематики сучасними педагогами-теоретиками та практиками. Визначено зміст, завдання, форми та методи організації морального виховання учнів у позакласній роботі. Виділено й описано характерні вимоги до класного керівника – головного організатора позакласної роботи з морального виховання учнів. Сформульовано основні принципи морального виховання учнів у позакласній роботі, визначено моральні цінності та норми поведінки в сучасному суспільстві. Встановлено, що головне завдання сучасної практики морального виховання учнів у позакласній роботі – створення сприятливого виховного простору.
The article deals with the problem of moral education of students in extracurricular educational work of modern institutions of elementary education. The degree of research of this problem by modern pedagogues-theorists and practitioners has been
analyzed. The content, tasks, forms and methods of organization of moral education of pupils in extracurricular work are determined. The characteristic requirements for a class leader – the main organizer of extracurricular work on moral education of students – are distinguished and described. The basic principles of moral education of pupils in extracurricular work are formulated, moral values and norms of behavior in modern society are determined. It is established that the main task of modern practice of moral education of students in extracurricular work is creation of a favorable educational space.