Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичний аналіз проблеми формування фасилітаційної компетентності в майбутніх учителів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Фокша, О. М.
dc.date.accessioned 2019-04-02T12:54:56Z
dc.date.available 2019-04-02T12:54:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Фокша, О. М. Теоретичний аналіз проблеми формування фасилітаційної компетентності в майбутніх учителів / О. М. Фокша // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 2. – С. 203-207. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23967
dc.description.abstract Стаття висвітлює теоретичний аналіз наукових джерел із метою встановлення термінологічних меж феномена «фасилітаційна компетентність учителя». Спираючись на результати аналізу наукового фонду визначено, що: фаси- літація в загальному вигляді є процесом допомоги та підтримки особистості в різноманітних ситуаціях міжособистісної взаємодії; педагогічна фасилітація є специфічним видом педагогічної діяльності вчителя, яка забезпечує гармонійне особистісне становлення учня, його повноцінну життєву самореалізацію та самоактуалізацію; фасилітаційне спілкування є видом педагогічної взаємодії, в результаті якої за певних умов здійснюється усвідомлений, інтенсивний й продуктивний саморозвиток усіх суб’єктів освітнього процесу. Узагальнюючи специфічні риси педагогічної фасилітації та професійні позиції вчителя як фасилітатора, автор визначає фасилітаційну компетентність як здатність та готовність педагога використовувати механізми та принципи педагогічної фасилітації в професійній діяльності – педагогічну підтримку особистісного становлення учнів та педагогічний супровід їх навчальних досягнень. ua
dc.description.abstract The article focuses on the theoretical analysis of scientific sources in order to establish the terminological boundaries of the phenomenon called "teacher facilitation competence". Relying on the results of the analysis of the scientific fund, it is determined that: generally speaking, facilitation is the process of assistance and support of an individual in various situations of interpersonal interaction; pedagogical facilitation is a specific kind of pedagogical activity of the teacher, which ensures the harmonious personality formation of the student, his full-fledged self-realization and self-actualization; facilitation communication is a kind of pedagogical interaction, which results under certain conditions in individualized, intensive and productive self-development of all subjects of the educational process. Summarizing the specific features of pedagogical facilitation and professional positions of the teacher as a facilitator, the author defines the facilitation competence as the ability and readiness of the teacher to use the mechanisms and principles of pedagogical facilitation in the professional activity - the pedagogical assistance of the students personal formation and the pedagogical support of their educational achievements. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject фасилітація ua
dc.subject педагогічна фасилітація ua
dc.subject фасилітаційна взаємодія ua
dc.subject фасилітаційне спілкування ua
dc.subject фасилітаційна компетентність ua
dc.subject майбутній вчитель ua
dc.subject facilitation ua
dc.subject pedagogical facilitation ua
dc.subject facilitation interaction ua
dc.subject facilitation communication ua
dc.subject facilitation competence ua
dc.subject future teacher ua
dc.subject.classification 378:37.011.3-051+37.015.311 ua
dc.title Теоретичний аналіз проблеми формування фасилітаційної компетентності в майбутніх учителів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу