Стаття присвячена обґрунтуванню значущості “soft skills” для професійного становлення майбутніх фахівців
соціономічних професій. Встановлено, що у сучасному науковому тренді терміни “hard skills” та “soft skills” займа-
ють вагоме місце. Розглянуті особливості “hard skills” та дано визначення “soft skills” як комплексу неспеціалізованих
надпрофесійних компетентностей, що впливають на успішне виконання професійних обов’язків фахівцями будь-якого
профілю, зокрема спеціалістами соціономічних професій. Проаналізовано соціально-комунікативний, прогностичний,
інноваційний та акмеологічний компоненти “soft skills”. Побудована система координат перспектив спеціалістів со-
ціономічних професій на ринку праці в залежності від рівня сформованості їх “hard skills” та “soft skills”. Зроблено
висновок, що від ступеня оволодіння “гнучкими компетентностями” залежить ефективність професійної діяльності
майбутнього спеціаліста соціономічних професій та збереження його професійної затребуваності у будь-якій галузі.
The article is dedicated to justification the “soft skills” meaning for professional becoming of future specialists of socionomical
professions. Established that in modern science trend “hard skills” and “soft skills” definitions take an important place.
Examined the features of “hard skills” and the definition of “soft skills” is given as complex of unspecialized overprofessional
competence, which influence on successful completion of professional duties of specialists of any profile, in particular specialists
of socionomical professions. Examined the social-communicative, prognostic, innovative and acmeological components of
“soft skills”. Coordinate system of prospects of specialists of socionomical professions on labor market is built depending on
formation level of their “hard skills” and “soft skills”. Made a conclusion that effectiveness of professional activity of future
specialist of socionomical professions and preservation of their professional demand in any area depends on the degree of mastering
the “flexible competence”.